Tines realizuje umowę na dostawę technologii nawierzchni dla metra w Charkowie na linii zielonej między stacjami Oleksiivska i Prospekt Peremohy. Od 2008 r. firma bierze również udział w modernizacji infrastruktury tramwajowej w mieście. Do listopada 2015 roku Tines dostarczył 4,5 km torowisk, ostatnio na prospekcie Moskiewskim i Pobedy. W sumie wartość kontraktów realizowanych w Charkowie wynosi ok. 2,5 mln euro.
– Ta współpraca to dowód na to, że na Ukrainie życie toczy się dalej, prowadzone są inwestycje infrastrukturalne, w których polskie firmy, dysponujące nowoczesną technologią są mile widziane – mówi Sergei Dulfan, dyrektor departamentu transportu miasta Charkowa. Dzięki zastosowaniu rozwiązań Tines nowe torowiska tramwajowe są cichsze i nie przenoszą drgań. Ma to olbrzymie znaczenie w centrum miasta, ponieważ zapewnia większy komfort mieszkańcom, chroni budynki znajdujące się bezpośrednio przy linii – dodaje Sergei Dulfan.
Charków leży na wschodzie Ukrainy, 30 km od granicy z Rosją i ok. 120 km od linii zamrożonego konfliktu. Zamieszkuje w nim ok. 1,5 mln osób. W mieście funkcjonują 3 linie metra o łącznej długości 38,7 km. Oprócz tego w Charkowie działa 14 linii tramwajowych i 242 km torowisk. Dla porównania Warszawa przy liczbie ok. 1,7 mln mieszkańców posiada 26 stałych linii i 121 km torowisk tramwajowych oraz 2 linie metra o długości 29,2 km.
– Jesteśmy najbardziej doświadczoną polską firmą zajmującą się budową infrastruktury szynowej dla metra i tramwajów na Wschodzie. Nowoczesne konstrukcje nawierzchni wyposażone w rozwiązania tłumiące drgania i hałas wybrały już takie miasta jak Mińsk, Kijów, Dniepropietrowsk, Ałmaty i Sankt Petersburg. Chcemy wziąć również udział w planach rozbudowy metra w Tibilisi oraz w Baku – mówi Tomasz Szuba, prezes zarządu Tines Capital Group.