Firma STRABAG Sp. z o.o., jedna z głównych dostawców usług z zakresu budownictwa drogowego i kolejowego w Europie, wybrała firmę Thales jako podwykonawcę w projekcie modernizacji odcinka E20 między Siedlcami a Terespolem. Linia ta stanowi strategiczne połączenie z Białorusią i Rosją.
Thales w ramach tego projektu, będzie modernizował urządzenia automatyki kolejowej i elektroenergetyki. Zakończenie prac przewidywane jest na sierpień 2009 roku, a zatem od września 2009 roku pociągi będą jeździć szybciej, sprawniej i w znacznym stopniu poprawi się komfort jazdy.
Modernizacja 48-kilometrowego odcinka na trasie Łuków – Międzyrzec Podlaski podzielona została na 2 etapy. W pierwszym przewidziana jest modernizacja sieci trakcyjnej, przebudowa podtorza, nawierzchni kolejowej wraz z obiektami inżynieryjnymi oraz modernizacja nawierzchni przejazdów, w drugim modernizuje się urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej oraz urządzenia telekomunikacyjne.
Modernizacja linii E20 zwiększy jej wydajność, zredukuje koszty operacyjne i utrzymaniowe. Planowane udoskonalenia spowodują zwiększenie prędkości kursowania pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h. Dodatkowo, dzięki implementacji tych urządzeń zwiększy się bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych.
Paweł Piotrowski, prezes zarządu Thales Rail Signalling Solutions powiedział: - Jest to dla nas jeden z kluczowych projektów. Systemy automatyki kolejowej, które zostaną tam zastosowane gwarantują pełne bezpieczeństwo i komfort jazdy.