Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Thales podpisał kontrakt na sygnalizację na odcinku Katowice - Kraków

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
17-12-2010
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejow, 17 grudnia 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Thales podpisał kontrakt na sygnalizację na odcinku Katowice - Kraków
Dziś 17 grudnia 2010 r. w siedzibie PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji podpisano umowę z firmą Thales na wykonanie sygnalizacji dla obszaru LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Mydliniki na odcinku Katowice – Kraków modernizowanej linii E30.

Konsorcjum Thales Rail Signalling Solutions (Poznań) oraz Thales Rail Signalling Solutions GmbH (Stuttgart, Niemcy) wykona to zadania w ramach zadania „ Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, Przetarg nr 4 Sygnalizacja dla obszaru: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki (km 0,000 – 6,847 linii 134) oraz (km 15,810 – 67,636 linii 133). Wartość zamówienia została określona na kwotę 198 114 000,00 PLN netto, ale Thales zaoferował wykonanie go za kwotę 78 617 000,00 zł netto.

- Dzisiaj podpisujemy bardzo ważną umowę. Świadczy o tym nasz skład. Są z nami przedstawiciele Thalesa z Niemiec oraz Thales Corp. – powiedział Paweł Piotrowski z Thalesa. – Jest to wyjątkowy projekt. Zakłada on budowie trzech Lokalnych Centrów Sterowania. Będzie realizowany z trzema wykonawcami – dodał.

- To także pierwszy projekt, w którym będziemy mogli pokazać całe portfolio naszych produktów – zaznaczył Piotrowski. – Do tej pory korzystaliśmy częściowo z urządzeń naszych konkurentów – wyjaśnił.

- Chciałbym podziękować zespołowi pana dyrektora Bożyka [dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK – przyp. red.] za bardzo profesjonalne przeprowadzenie przetargu – wyraził swoją wdzięczność przedstawiciel Thalesa. – Jestem obserwatorem rynku kolejowego od paru lat. Nie było jednak roku, w którym podpisałoby tyle kontraktów. Do tej pory postępowania się długo ciągnęły, ale w tym roku były one przeprowadzone bardzo sprawnie – wytłumaczył Piotrowski.

- Ten kontrakt jest szczególny. Wprawdzie obejmuje zaledwie 8 proc. linii E30 na terenie Polski, ale jest jeden z najbardziej obleganych odcinków w Polsce. Realizacja zadania bez zamykania ruchu kolejowego, o czym świadczy fakt, że poprzedni zarząd nie podjął się realizacji tego zadania – powiedział Marek Pawlik, wiceprezes PKP PLK.

Celem modernizacji tej linii jest dostosowanie korytarza E 30 do warunków technicznych wynikających z umów AGC i AGTC dla korytarzy transportowych. Linie nr 133 oraz nr 134 przeznaczone są dla ruchu pasażerskiego o długości pociągów 400 m z prędkością 160 km/h oraz prowadzenia pociągów towarowych o długości 750 m (120 osi) i ciężarze 3200 t z prędkością 120 km/h.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Biznes

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Rynek Kolejowy 20 października 2021

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Infrastruktura

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Rafał Dybiński 06 sierpnia 2021

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Biznes

Thales: Dzisiaj ERTMS, jutro – pociągi autonomiczne

Rynek Kolejowy 20 października 2021

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Infrastruktura

Hitachi Rail pozyska część kolejową Thales

Rafał Dybiński 06 sierpnia 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5