Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Testy taboru na linii PKM nie zaczęły się, bo tabor użytkują Przewozy Regionalne (aktualizacja)

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-07-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Testy taboru na linii PKM nie zaczęły się, bo tabor użytkują Przewozy Regionalne (aktualizacja)
Choć do uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pozostały 2 miesiące, nadal nie rozpoczęły się testy taboru na linii PKM. Nie rozpoczęły się, bo samorząd wojewódzki użyczył – do końca sierpnia – tabor zakupiony do obsługi PKM spółce Przewozy Regionalne, która linii zawierających się w projekcie PKM obsługiwać nie będzie. Władze województwa informują również, że dopiero trwają wstępne rozmowy z SKM (która wygrała przetarg na obsługę PKM) odnośnie zasad użytkowania taboru.

Kontrakt na zakup 10 pojazdów do obsługi PKM pomorski samorząd podpisał z bydgoską Pesą we wrześniu 2014 r. Zamówienie obejmuje 7 pojazdów trójczłonowych i 3 pojazdy dwuczłonowe. Zgodnie z pierwotnymi zapisami kontraktu, pierwsze składy miały pojawić się na Pomorzu w grudniu 2014 r., a ostatnie – w połowie maja br. Kontrakt został jednak aneksowany – ostatecznie pierwszy skład wyprodukowany na potrzeby PKM dotarł do Trójmiasta niespełna miesiąc temu. Jego prezentacja odbyła się 12 czerwca.

Rozpoczęcie testów taboru na linii PKM według wstępnych zapowiedzi miało się rozpocząć wiosną. Siłą rzeczy, ze względu na przesunięcie terminów dostaw, nie rozpoczęły się wówczas. Ale też, choć linia PKM Gdańsk Wrzeszcz – Rębiechowo ma zostać otwarta 1 września, nie rozpoczęły się nadal, mimo iż na Pomorzu jest już 5 z 10 autobusów szynowych zakupionych na potrzeby PKM. Jak się dowiedzieliśmy, wszystkie zostały na razie przekazane w użytkowanie Przewozom Regionalnym; kursują one w tym momencie m.in. na trasach Gdynia – Hel i Gdynia/Tczew – Chojnice. Przetarg na obsługę linii zawierających się w projekcie PKM wygrała, przypomnijmy, SKM Trójmiasto.

Małgorzata Pisarewicz, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, nie odpowiedziała wprost na nasze pytanie, kiedy w tym momencie jest planowane (i czy w ogóle jest planowane) rozpoczęcie testów taboru na linii PKM. Dowiedzieliśmy się natomiast, że umowa użyczenia taboru spółce PR opiewa na okres do 29 sierpnia, czyli 3 dni przed planowanym uruchomieniem PKM. Rzeczniczka dodała również, że „obecnie trwają wstępne rozmowy z PKP SKM dotyczące dzierżawy pojazdów do obsługi pociągów od dnia 1 września”. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytanie, czy pozostałe pojazdy, które zostały zakupione na potrzeby PKM, a których jeszcze nie ma na Pomorzu, również mają być najpierw przekazane PR, czy jednak będą od razu przeznaczone do testów na nowej linii.

Jakie są harmonogramy odbiorów kolejnych składów? – Dotychczas Województwo odebrało od producenta pięć pojazdów. Kolejny, szósty pojazd został zgłoszony do odbioru 7 lipca 2015 roku. Zgodnie z umową siódmy pojazd winien być dostarczony do dnia 30 czerwca 2015 roku. Kolejny pojazd do dnia 31 lipca br. i dwa ostatnie pojazdy do dnia 31 sierpnia 2015 r. – informuje Małgorzata Pisarewicz. Zgodnie z kontraktem, SKM otrzyma do obsługi linii w sumie 13 pojazdów spalinowych będących własnością samorządu wojewódzkiego.

O innych znakach zapytania związanych z uruchomieniem PKM przeczytać można tutaj.

Aktualizacja godz. 19.00. Testy na linii PKM będą się jednak już niedługo odbywać

Już po publikacji naszego artykułu, Małgorzata Pisarewicz, rzeczniczka UMWP, przesłała do redakcji następujacy komunikat: "W uzupełnieniu odpowiedzi informuję, iż zgodnie z postanowieniami umowy z PESA Bydgoszcz, Województwo planuje przeprowadzenie do dnia 31 sierpnia 2015 roku przejazdów pojazdami na linii PKM na odcinku Gdańsk Strzyża - Gdańsk Lotnisko - Gdańsk Strzyża. Ponadto informuję, iż prowadzone są wstępne rozmowy z PKP SKM w Trójmieście dotyczące użytkowania pojazdów, które przeznaczone są do realizacji zadania od dnia 1 września 2015 roku. Ponadto zwracam uwagę na fakt, iż województwo nie użycza pojazdów Spółce Przewozy Regionalne lecz je wydzierżawia".

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Infrastruktura

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Michał Szymajda 11 stycznia 2023

PKM: Po pandemii pasażerowie wrócili do naszych pociągów

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Infrastruktura

ETCS na linii PKM z dopuszczeniem do eksploatacji

Michał Szymajda 11 stycznia 2023

PKM: Po pandemii pasażerowie wrócili do naszych pociągów

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5