Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Terminal w Karsznicach z pieniędzy rządowych?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-09-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Kasper Fiszer, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Terminal w Karsznicach z pieniędzy rządowych?
Łódzki urząd marszałkowski przedstawił listę inwestycji, które chciałby zawrzeć w tzw. kontrakcie terytorialnym z rządem. Wśród nich jest kilka związanych z koleją. Obok przedsięwzięć istotnych dla ruchu pasażerskiego województwo chce otrzymać dotację także dla dużego terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli-Karsznicach.

Województwo łódzkie przygotowuje się do zawarcia z rządem tzw. kontraktu terytorialnego, który zapewni regionowi dopływ pieniędzy z budżetu centralnego na realizację kilkudziesięciu dużych inwestycji do 2020 roku. Samorząd przygotował listę zadań, którą chce przedstawić rządowi jako propozycję kontraktu. – Około 27 miliardów złotych – to łączna wartość wsparcia, jakiego oczekujemy, wraz z uzupełnieniem tych kluczowych projektów, jakim będzie Regionalny Program Operacyjny – mówił na wtorkowej konferencji prasowej Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Karsznice staną się intermodalnym centrum logistycznym?

Na zaproponowanej przez Urząd liście znalazło się kilka działań związanych z transportem szynowym. Kontrakt ma być m.in. okazją do realizacji pomysłu budowy tzw. suchego portu w Zduńskiej Woli-Karsznicach. – Dzięki niemu po pewnym okresie zastoju dużą rangę odzyskałby tamtejszy węzeł kolejowy – powiedział nam Artur Stelmach, dyrektor departamentu polityki regionalnej UMWŁ. – Inwestycja ta związana jest z zamiarem przeznaczenia okolicznych terenów dla przedsiębiorstw, włącznie z planami utworzenia specjalnej strefy ekonomicznej – dodał.

UMWŁ chce, by baza logistyczna obsłużyła nie tylko miejscowych odbiorców, ale i grała rolę w długodystansowym transporcie intermodalnym. Oprócz przesyłek z magistrali węglowej i linii z Łodzi w kierunko Ostrowa Wielkopolskiego miałyby trafiać tam także te kierowane drogami. Kilkaset metrów od stacji biegnie bowiem droga ekspresowa S8 docelowo łącząca okolice Białegostoku z aglomeracją wrocławską przez Warszawę i Łódź.

Kolej i lokalne samorządy chcą budować wspólnie

Jak mówi Artur Stelmach, terminal ma być wspólnym przedsięwzięciem PKP Cargo, powiatu zduńskowolskiego i miasta Zduńska Wola. – Koncepcja została już zauważona na szczeblu ogólnokrajowym, bo środki na opracowanie strategii i studium wykonalności pochodzą z budżetu centralnego – dodał.

Całkowity koszt budowy wraz z przyłączeniami drogowymi ma wynieść około 270 mln zł. – Myślę, że szanse na pozyskanie tych środków są w tej chwili spore. Oczywiście na razie jest to nasze stanowisko negocjacyjne, ale inwestycja była już dostrzeżona przez rząd – w spotkaniach organizacyjnych tego projektu uczestniczyła minister Elżbieta Bieńkowska. Liczymy więc na powodzenie, to jedna z kluczowych inwestycji dla regionu – ocenił dyrektor departamentu.

Pieniądze na tunel pod Łodzią i remont okolicznych linii

UMWŁ chce, by kontrakt terytorialny zagwarantował też powstanie infrastruktury dla obsługi połączenia kontenerowego Łódź Olechów – Chengu. Dużo propozycji województwa związanych jest też z koleją pasażerską. – Czas najwyższy, by linia do Kutna odzyskała swoje pierwotne parametry i by szlak z Łodzi w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego otrzymał europejski standard. Chcemy też, by do 2020 roku powstał tunel kolejowy pod Łodzią, to zresztą inwestycja dość wysoko oceniana przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju na ich liście rankingowej – zapowiadał marszałek Witold Stępień.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Infrastruktura

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Roman Czubiński 07 lipca 2023

PKP Cargo zamawia system zarządzania dla Karsznic. Ofert… nie ujawnia

Infrastruktura

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Infrastruktura

Kutno: Start połączenia kontenerowego do Chengdu

Biznes

Kutno: Start połączenia kontenerowego do Chengdu

Roman Czubiński 30 kwietnia 2016

Nowy terminal intermodalny w Szczecinie

Infrastruktura

Zobacz również:

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Infrastruktura

Kąty Wrocławskie: Track Tec rozbuduje bocznicę w terminalu

Roman Czubiński 07 lipca 2023

PKP Cargo zamawia system zarządzania dla Karsznic. Ofert… nie ujawnia

Infrastruktura

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Infrastruktura

Kutno: Start połączenia kontenerowego do Chengdu

Biznes

Kutno: Start połączenia kontenerowego do Chengdu

Roman Czubiński 30 kwietnia 2016

Nowy terminal intermodalny w Szczecinie

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5