NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach

| inf. pras 05.06.2020 11

Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
fot. Siemens Mobility
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Technologia Siemensa pomaga w utrzymaniu dystansu między pasażerami w pociągach
Siemens Mobility informuje o rozwinięciu technologii do monitorowania liczby pasażerów w pociągach. Ma to pomóc przewoźnikom i pasażerom w bezpiecznym przemieszczaniu się i planowaniu rozkładu jazdy w czasie epidemii koronawirusa. Technologia wykorzystuje dane dot. obciążenia pociągu i jest stosowana w pojazdach Desiro 700 Thameslink oraz 717 Great Northern Moorgate obsługiwanych przez Govia Thameslink Railway (GTR) w Wielkiej Brytanii.
Jak podaje Siemens, GTR wykorzystuje rozwiązanie do monitorowania liczby pasażerów wsiadających i wysiadających z pociągów na poszczególnych stacjach oraz do oceny ogólnego zapotrzebowania na każdej konkretnej trasie – wszystko to w dowolnych ramach czasowych. Technologia pomaga w organizacji przyszłego rozkładu jazdy, wydłużaniu pociągów lub dodawaniu dodatkowych kursów, w oparciu o dokładne i szczegółowe dane eksploatacyjne.

Rozwiązanie Siemens Mobility informuje o przekroczeniu maksymalnego obciążenia liczby pasażerów w pociągu powyżej 10% (wskaźnik ostrzegawczy) oraz powyżej 15%, w momencie którym bezpieczna fizyczna odległość staje się większym wyzwaniem.
Jak dodaje producent, jego technologia była już wykorzystywana przez GTR do monitorowania temperatury i urządzeń pokładowych. Nowa funkcjonalność dot. zaawansowanego załadunku pasażerów została opracowana i wdrożona w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

– Pomagając GTR w monitorowaniu fizyczne dystansowania pasażerów z wykorzystaniem nawet najdrobniejszych danych poprawiamy bezpieczeństwo pasażerów. To narzędzie ma potencjał także dla innych przedsiębiorstw kolejowych, które chcą bezpiecznie świadczyć swoje usługi – powiedział Sambit Banerjee, dyrektor zarządzający ds. taboru kolejowego i obsługi klienta, z brytyjskiego oddziału Siemens Mobility cytowany w komunikacie.

– To narzędzie pomaga nam monitorować i wspierać fizyczny dystans. Nasi partnerzy w Siemens Mobility dostarczyli tę innowacyjną technologię w rekordowo krótkim czasie. Zapewnia ona naszym zespołom kontrolnym i szkoleniowym dokładne dane i wgląd w korzystanie z pociągów Thameslink i Great Northern, dzięki czemu mogą one podejmować decyzje dotyczące planowania i tworzenia harmonogramów – powiedział Steve White, dyrektor operacyjny GTR.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (184)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Innowacje
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (184)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5