Miasto Tarnów podpisało z prywatnym przedsiębiorcą umowę dotyczącą dzierżawy terenu pod posadowienie w centrum repliki tramwaju. Cafe Tramwaj przyjmuje gości od środy, 9 stycznia.
Tramwaj, którego replikę postawiono w centrum Tarnowa, kursował ulicami miasta w pierwszej połowie ubiegłego wieku. Władze miasta wydały pozwolenie na budowę w środku repliki małej kawiarenki. Decyzję wcześniej skonsultowano z konserwatorem zabytków.
Tramwaj przy Placu Sobieskiego jest takim samym pojazdem, który jeździł po tarnowskich ulicach w pierwszej połowie ubiegłego stulecia. Tarnów był (obok Lwowa i Krakowa) jednym z trzech miast w Galicji, w którym od 1911 roku zaczął kursować tramwaj elektryczny. Wozy miały czerwony kolor z błękitno-złotym herbem miasta. Nazywano je pieszczotliwie „biedronkami”. Wzorowane były na tego samego koloru tramwajach lwowskich. Długość tarnowskiej linii tramwajowej wynosiła 2580 m. Wiodła od ul. Burtniczej poprzez Lwowską, Wałową i Krakowską do dworca kolejowego Tarnów.
Przystanki tramwajowe znajdowały się przed ul. Warzywną, Szpitalną, przy Pilzneńskiej Bramie, ul. Zdrojowej (Goldhammera), Seminaryjskiej (Piłsudskiego), Katedralnej, Bandrowskiego oraz przy Kościele księży Misjonarzy.