Od 11 czerwca 2017 roku, w związku z pracami modernizacyjnymi przez zarządcę infrastruktury (PKP PLK), pociągi PKP Intercity na trasie Lublin – Warszawa pojadą zmienioną trasą. Składy zatrzymają się m.in. w Lubartowie, Radzyniu Podlaskim czy Siedlcach. PKP Intercity na czas prowadzonego remontu przygotowało specjalną ofertę biletową.
Polskie Linie Kolejowe
podpisały dziś umowę z konsorcjum Budimeksu na modernizację odcinka Otwock – Pilawa za prawie pół miliarda złotych. To już komplet zasadniczych umów na modernizację torów pomiędzy Warszawą a Lublinem (
więcej na ten temat tutaj).
Na
czas remontów PKP Intercity obniżyło ceny biletów na całej trasie Warszawa – Lublin oraz na odcinkach pośrednich. Rabat wyniesie od kilku do kilkudziesięciu procent, czyli nawet do 10 zł za przejazd. Przykładowo, za bilet z Warszawy do Lublina podróżni zapłacą 30,90 zł, a nie jak dotychczas – blisko 40 zł. Zmianie ulegną również ceny biletów do Terespola i Białej Podlaskiej. Klienci za podróż do tych miast zapłacą odpowiednio 34,90 zł oraz 29,90 zł, czyli o ponad 11 zł i 10 zł mniej niż do tej pory. Nowy cennik zaczął obowiązywać od 22 maja.
Mat. PKP IntercityNowa organizacja ruchu na trasie Warszawa – LublinW związku z pracami modernizacyjnymi składy PKP Intercity kursujące na odcinku Warszawa – Lublin pojadą trasą objazdową. Pociągi zatrzymają się na stacjach w Lubartowie, Parczewie, Radzyniu Podlaskim, Łukowie, Siedlcach i Mińsku Mazowieckim. Dzięki temu mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i Radzynia Podlaskiego zyskają połączenie ze stolicą. Dodatkowo podróżujący z Łukowa będą mieli możliwość bezpośredniego dojazdu pociągiem do Lublina. W sumie do dyspozycji podróżnych będzie 8 par pociągów TLK (w tym jedna wyłączenie w weekendy). Czas przejazdu na trasie z Lublina do Warszawy wydłuży się o około 30-40 min. Najszybszy pociąg pokona tę trasę w czasie 2 h 48 min. Połączenia na trasie Warszawa – Lublin będą obsługiwane składami wagonowymi. Pociągi Dart, które do tej pory kursowały do Lublina zostaną skierowane na inne linie, a po zakończeniu remontu wrócą na pierwotną trasę.
Więcej na temat komunikacji pasażerskiej podczas modernizacji linii nr 7
pisaliśmy tutaj.
Komunikacja zastępczaDla mieszkańców Puław i Dęblina zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Autobusy dowiozą pasażerów do Łukowa, gdzie podróżni przesiądą się do pociągów z i w kierunku Warszawy. Podróżni z Nałęczowa skorzystają natomiast z autobusów kursujących do Lublina, gdzie czekać będą na nich składy jadące do stolicy.
Mat. PKP IntercityPociągi z innych kierunkówModernizacja wpłynie również na kursowanie pociągów jadących z południa i zachodu Polski. Pasażerowie z Krakowa, Katowic, Kielc oraz Wrocławia dojadą składami PKP Intercity do Dęblina. Stamtąd zostaną zabrani autobusową komunikacją zastępczą do Lublina. Po drodze autokary zatrzymają się również w Nałęczowie i Puławach. Liczba pociągów kursujących z południa Polski (Kraków, Kielce, Katowice, Wrocław), jadących przez Radom, pozostanie bez zmian.
Warto przypomnieć, że w analogicznej sytuacji na linii E20 Warszawa – Poznań (remont również rozpoczyna się w czerwcu) cena za kurs trasą objazdową… miała wzrosnąć. Pisaliśmy
o tym tutaj. Po interwencji "Rynku Kolejowego" PKP Intercity zmieniło zdanie i
obniży ceny biletów. To niejedyne zamknięte linie kolejowe – na okres od 10 lipca PLK planuje dwutorowe zamknięcie 66-kilometrowego odcinka Opoczno Południowe – Knapówka na Centralnej Magistrali Kolejowej
przez jeden miesiąc. Od 10 do 23 lipca
zostanie także zamknięty jednotorowy odcinek linii nr 61 Lubliniec – Opole,