PKP Intercity zrezygnowało z infolinii płatnej dodatkowo - od początku lipca jest ona dostępna pod zwykłym, dostępnym zazwyczaj bezpłatnie w ramach abonamentu numerem. Do tego przewoźnik uprościł swój cennik.
W 2017 roku PKP Intercity uruchomiło nowy numer infolinii 703 200 200. Przewoźnik tłumaczył wówczas, że chce ujednolicić taryfę za minutę połączenia (1,29 zł brutto za minutę). Dodawał, że miesięcznie odbiera średnio 85 tys. połączeń. Nietrudno jednak zauważyć, że szczególnie przy dłuższej rozmowie koszt połączenia spadał na pasażera.
Z pomocą pasażerom przyszły zmiany w prawie - od 1 stycznia 2023 r. obowiązuje nowelizacja ustawy o prawach konsumenta, której art. 11 stanowi, że „jeżeli przedsiębiorca wskazuje numer telefonu przeznaczony do kontaktowania się z nim w sprawie zawartej umowy, opłata dla konsumenta za połączenie z tym numerem nie może być wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta konsument”. - PKP Intercity spełniło ten wymóg uruchamiając z początkiem roku dodatkowy numer infolinii dla klientów PKP Intercity, którzy zawarli z nami umowę przewozu, tj. kupili bilet - tłumaczy Agnieszka Serbeńska z biura prasowego PKP Intercity. Warto podkreślić, że nie wszyscy przedsiębiorcy spełnili te wymogi, a UOKiK prowadzi postępowania wyjaśniające w sprawie Wizz Air Hungary oraz 30 innych przedsiębiorców.
Od 1 lipca PKP Intercity poszło o (duży) krok dalej, bo uruchomiło ogólnodostępny numer infolinii +48 22 391 97 57 dla wszystkich, a nie tylko dla posiadaczy biletów. W ten sposób pod "zwykłym", a nie dodatkowo płatnym numerem można otrzymać informacje o ofercie. Spółka podkreśla, że to propasażerskie działanie, a dostęp do tego samego numeru mają teraz także osoby dzwoniące zza granicy. - Obsługa pasażerów pod telefonem infolinii jest całodobowa, przez 7 dni w tygodniu - podkreśla Agnieszka Serbeńska.
Kilka dni temu weszła z kolei w życie aktualizacja cennika usług. - Została napisana prostym i zrozumiałem dla każdego językiem. Ponadto cennik został uproszczony i zredukowany o połowę dotychczasowej objętości -
napisał na twitterze członek zarządu spółki Tomasz Gontarz.