Hiszpański producent taboru kolejowego Talgo zaprezentował wnętrza swoich nowych pociągów Avril. Państwowy operator Renfe zamówił łącznie 30 takich zespolonych składów.
Nowy pociąg Avril jest testowany
od lutego bieżącego roku. Testy zakładają rozpędzanie pojazdu do 360 km/h na odcinku Valladolid – Burgos. W czasie przejazdów komercyjnych z pasażerami będą jeździć z maksymalną prędkością 330 km/h. Nowością jest możliwość przejścia z torów o szerokości 1435 mm w tory o szerokości 1668, charakterystyczne dla linii międzyregionalnych i regionalnych w Hiszpanii (rozstaw 1435 ma w Hiszpanii tylko sieć KDP). Pociąg obsługuje też, poza ETCS, krajowe systemy bezpieczeństwa Hiszpanii i Francji, przygotowano go także na kursowanie pod siecią trakcyjną 1,5 kV DC, 3 kV DC oraz 25 kV AC.
Talgo zapewnia, że dzięki użyciu aluminium, nowych technik montażu i nowym materiałom wyposażenia wnętrza, a także dzięki nowym systemom napędowym, pociąg ma osiągać o 30% mniejsze zużycie energii elektrycznej niż konkurencyjne konstrukcje. W połączeniu w nietypowym wyposażeniem wnętrza klasy drugiej (Cocha Turista), gdzie w rzędzie znajdzie się pięć foteli (3 + 2), zamiast czterech, da to duży współczynnik wykorzystania pojazdu i ma przełożyć się na dobre efekty ekonomiczne. W Coche Preferente (odpowiednik klasy pierwszej) znajdą się po cztery siedzenia w rzędzie (2 + 2). Renfe chce tym samym stawić czoła budżetowej konkurencji na szybkich liniach,
która jest już obecna w Hiszpanii.Nowy Avril składa się z dwunastu krótkich wagonów w technologii Talgo (wagony podparte na jednoosiowym wózku umieszczonym pomiędzy wagonami). Ma 200 metrów długości. Zestawy zostały zamówione przez Renfe w 2016 roku. Będzie ich 30. 10 z nich będzie kursować pomiędzy Francją a Hiszpanią.