Duńskie koleje DSB potwierdziły wybór hiszpańskiego producenta Talgo jako dostawcy 8 zestawów wagonów do obsługi połączeń międzynarodowych z Niemcami.
DSB wskazało na dostawcę producenta z Hiszpanii 5 lutego. Talgo ma dostarczyć DSB 8 zestawów wagonowych, w których łącznie pomieścić się będzie mogło 440 pasażerów na miejscach siedzących. Zestawy należą do rodziny Talgo 230, czyli najnowszej wersji opatentowanego przez Hiszpanów pomysłu krótkich wagonów, pomiędzy którymi znajdują się jednoosiowe radialne zestawy kołowe bardzo dobrze wpisujące się w łuki. Pudła wagonów są aluminiowe, co zmniejsza ich masę.
Zestawy będą prowadzone lokomotywami Siemens Vectron i będą mogły rozpędzać się z prędkością do 200 km/h. Vectrony zostały zamówione w 2018 roku i w najbliższych tygodniach rozpoczną się ich dostawy. Ma to związek z szerokim projektem elektryfikacji duńskich linii magistralnych, który jest obecnie realizowany. W 2020 ma też dojść do rozstrzygnięcia dużego przetargu związanego
z zakupem elektrycznych zespołów trakcyjnych dla DSB.
Kontrakt na 8 zestawów wart jest 134 miliony euro. Zawarty jest w nim jednak aneks, który zezwala Duńczykom rozszerzenie zamówienia do sumy 500 mln euro, na co ostrzą sobie oczywiście zęby Hiszpanie. Wagony zobaczymy na międzynarodowej trasie z Kopenhagi do Hamburga. Będą należały do tej samej serii, którą zamówiły głównie
do obsługi relacji Berlin – Amsterdam Koleje Niemieckie.
Piszemy o tym tutaj.
Przypomnijmy, że wagony Talgo pojawiają się także w Polsce. Dwa razy w tygodniu przejeżdżają w relacji z Berlina do Moskwy i z Moskwy do Berlina. Są w dopuszczone do ruchu w naszym kraju.