Hiszpański producent Talgo buduje już pierwszy skład bardzo dużej prędkości Avril dla hiszpańskich kolei Renfe. To najważniejszy punkt stoiska przewoźnika na tagach InnoTrans.
Narodowy przewoźnik Renfe wyłonił Talgo jako dostawcę pociągów dużych prędkości nowej generacji w
listopadzie 2016 roku. Zakup 15 pociągów w podstawowej części zamówienia kosztuje ok. 337 mln euro plus 449 mln euro za trzydziestoletnie utrzymanie. Renfe
rozszerzyło zamówienie o kolejnych 15 pociągów za 242,7 mln euro oraz 252,3 mln euro za 30-letni okres ich utrzymania.
Na stoisku producenta na targach InnoTrans najważniejszym punktem jest właśnie prezentacja pociągu nowej generacji Avril dla Renfe. Dzięki prędkości maksymalnej 360 km/h będą to najszybsze pociągi na torach Półwyspu Iberyjskiego. Konfiguracja pociągów jest charakterystyczna dla Talgo i obejmuje człony napędowe i krótkie człony toczne. Pomiędzy członami zamiast wózków zastosowano zestawy składające się z jednej pary niezależnych kół. Połowa składów dla Renfe zostanie wyposażona w możliwość zmiany rozstawu kół (sieć kolejowa w Hiszpanii składa się z torów o różnym rozstawie szyn).
Jak informują przedstawiciele producenta, krótkie – zaledwie 13-metrowe – człony pozwalają na zwiększenie szerokości członów do 3,2 metra, co oznacza szerszy przedział pasażerski. W pociągu jednopoziomowym znajdzie się dzięki temu 521 miejsc siedzących, montowanych w układzie 2+2 w klasie pierwszej i 2+3 w klasie drugiej.
Przedstawiciele Talgo informują, że pierwszy skład Avril jest już w produkcji. Jego dostawa przewidziana jest na 2020 rok – dziesięć lat po pierwszej prezentacji koncepcji składu na targach InnoTrans 2010.