Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Taki będzie nowy tramwaj dla Warszawy i Gdańska

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-10-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

Ostateczny wygląd nowego tramwaju Pesa Jazz różni się od zaprezentowanej wcześniej wizualizacji. Odważny design, kojarzący się ze stylem retro będzie zapewne budzić kontrowersje. Za to zastosowane w tramwaju rozwiązania powinny przypaść do gustu wszystkim pasażerom.

Największą zaletą, w porównaniu do zamawianych wcześniej przez Warszawę i Gdańsk Swingów, będzie brak skosów, czyli podcięć pudła przy podłodze, które powodują, że wejście do tramwaju jest bardziej oddalone od platformy przystankowej. Nie jest to zresztą „wina” producenta. Tramwajów o takim kształcie pudła życzyli sobie bowiem zamawiający, gdyż łatwiej spełniają one wymogi skrajni – bez konieczności ubiegania się o odstępstwo. - Koszt budowy tramwaju ze skosami pudła i pozbawionego skosów jest praktycznie jednakowy – zapewnia Krzysztof Kobus, szef marketingu rynku krajowego lekkich pojazdów szynowych w Pesie.

Krzysztof Kobus mówi, że poprzedni model Swing wciąż będzie się znajdować w ofercie bydgoskiego producenta. - Swingi produkujemy jeszcze dla Sofii i Szczecina, będzie można zamówić kolejne - zapewnia. Jednak na szybko zmieniającym się rynku taboru tramwajowego to Jazz będzie teraz najbardziej zaawansowanym technologicznie pojazdem miejskim Pesy. Co o tym decyduje? - Przede wszystkim Jazz nie posiada klasycznych osi. Dzięki temu osiągnęliśmy większą szerokość przejścia – wyjaśnia Kobus.

Dzięki zastosowanemu rozwiązaniu tramwaj ma również całkowicie płaską podłogę na wysokości 350mm ponad główką szyny, bez wzniosów nad wózkami. - W dotychczasowych tramwajach występują pochylnie w okolicy wózków. W Jazzie – nie, podłoga jest idealnie płaska. To ułatwienie przede wszystkim dla osób starszych i mających problemy z poruszaniem się o własnych siłach - wyjaśnia Kobus.

Oprócz tego Jazz ma niższą masę od swojego poprzednika (120Na Swing w wersji jednokierunkowej waży 40 ton – przyp. red.). - Dzięki temu spadają koszty utrzymania taboru i torowiska. Mniejszy nacisk na oś powoduje zmniejszone zużycie obręczy, przez co rzadziej następuje ich wymiana – uzupełnia Kobus.
Niższą masę tramwaju udało się uzyskać przede wszystkim dzięki lżejszym podzespołom nowej generacji.

To tylko fragment artykuł. Więcej można przeczytać na stronie Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

Zintegrowany transport

Bytom. Ruszają prace przy Tarnogórskiej. Tramwaje nie pojadą na Stroszek

inf pras. 28 sierpnia 2023

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5