H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych wykonuje modernizację 20 sztuk EN57 na zlecenie spółki Polski Tabor Szynowy. Pierwszy pociąg pomalowany w barwy na zlecenie przez PTS został sfotografowany na terenie poznańskiego zakładu.
Jak nas poinformowała Katarzyna Raducha z HC-FPS, obecnie zakład wykonuje naprawy główne (PU5) wraz z „bardzo głęboką” (największą do tej pory na rynku) modernizacją 20 sztuk jednostek EZT EN57. Modernizacja przeprowadzana jest według własnej dokumentacji konstrukcyjnej. W kwietniu i wrześniu 2015 Polski Tabor Szynowy kupił od Przewozów Regionalnych łącznie 10 sztuk EN57, później dokupił kolejnych 10. Pojazdy zostały przekazane do modernizacji w Cegielskim. O tym zakupie pisaliśmy na Rynku Kolejowym
TUTAJ.
Zmodernizowane pojazdy posiadały będą m.in. następujące parametry: prędkość eksploatacyjną do 120 km/h, poprawione zdolności jezdne dzięki zastosowaniu owych silników asynchronicznych, nowych przekładni dwustopniowych, modernizacji wózków w zakresie pierwszego stopnia usprężynowania i prowadzenia zestawów kołowych wraz z zapewnieniem optymalnych parametrów hamowania, dzięki nowoczesnemu układowi hamowania z nowym zaworem rozrządczym. FPS uważa, że te pojazdy nie będą odbiegały standardem od nowych EZT.
W ubiegłym roku większościowym właścicielem Przewozów Regionalnych stała się Agencja Rozwoju Przemysłu - grupa kapitałowa, w skład której wchodzą również m.in. zakłady taborowe (Fabryka Pojazdów Szynowych; FPS) i spółka zajmująca się leasingowaniem taboru pasażerskiego (Polski Tabor Szynowy; PTS). PTS zleca FPS naprawę pociągów bezprzetargowo.
Pierwszy EZT w malowaniu na zlecenie PTS został sfotografowany przez jednego z czytelników. W przypadku gdy pociąg zostanie wyleasingowany przez przewoźnika możliwe jest jego przemalowanie.