Bydgoska Pesa udostępniła pierwsze zdjęcia dwukierunkowej wersji niskopodłogowego tramwaju Swing. SzeŚć takich pojazdów zostanie dostarczonych do stolicy dzięki aneksowi do umowy na dostawę 186 wagonów. Zimą mają zacząć wozić pasażerów przez Most Północny.
Cena za tramwaj dwukierunkowy, który producent nazwał Swing Duo, wzrosła o kilkanaŚcie procent względem pierwotnej wartoŚci kontraktu. Do Warszawy wszystkie szeŚć sztuk ma przyjechać we wrzeŚniu. Wtedy zaczną się szkolenia motorniczych. Jak podaje TVN Warszawa, obecnie wszystkie szeŚć wagonów jest w fazie produkcji, a jeden przechodzi już testy dynamiczne na torze Pesy w Bydgoszczy.
Tramwaje Warszawskie zamówiły szeŚć tramwajów dwukierunkowych z powodu opóźnienia w budowie nowej linii na Tarchomin (inwestycję prowadzi ZTM). Na przełomie roku, po ukończeniu budowy sieci trakcyjnej, Swingi Duo pojadą po moŚcie Marii Skłodowskiej-Curie (Północnym) do tymczasowej zawrotki przy ul. MyŚliborskiej, zlokalizowanej w niewielkiej odległoŚci od przeprawy.
Będą kolejne tramwaje dwukierunkowe
Tramwaje Warszawskie ogłosiły też przetarg na zakup 45 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych wraz z pakietem eksploatacyjno - naprawczym. Zamówienie chce realizować aż siedem firm i konsorcjów, w tym Czesi, Chorwaci, Hiszpanie i Szwajcarzy. Zgodnie z wymogami Tramwajów Warszawskich pojazdy mają być dwukierunkowe, wieloczłonowe, z całkowicie niską podłogą, o długoŚci maksymalnie 32,5 metra.
Okres realizacji zamówienia wynosi 87 miesięcy od daty udzielenia zamówienia. Rozpoczęcie dostaw planowane jest 15 miesięcy po podpisaniu umowy. Tramwaje powinny posiadać zdolnoŚć przewozową co najmniej 200 osób na miejscach siedzących i stojących, klimatyzację i monitoring. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Tramwaje Warszawskie wezmą pod uwagę aż 8 kryteriów. Więcej na temat wymagań technicznych i oceny ofert w przetargu można przeczytać tutaj.