17 grudnia 2010 roku podpisana została umowa między PESA Bydgoszcz S.A., a MPK w Częstochowie sp. z o.o. na dostawę 7 niskopodłogowych, klimatyzowanych 3-członowych tramwajów. MPK wybrało już kształt pudła nowego tramwaju. Prezentujemy jego roboczą wizualizację.
PESA zaproponowała cenę brutto 50 300 600 zł, gwarancję w wysokości 60 miesięcy i 14 lat na konstrukcję mechaniczną pudła oraz wózków. Producent zaoferował pojazd w 100 proc. niskopodłogowy, o wózkach napędowych osiowych z osią klasyczną, skrętnych oraz wózkach tocznych osiowych z osią klasyczną, skrętnych. Tramwaj PESY posiada konstrukcję nośną wykonaną ze stali.
Zgodnie z wymogami SIWZ, pojazdy dla Częstochowy mają być przegubowe, niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, o pojemności minimum 200 pasażerów. Ich długość ma wynosić od 28 do 32 metrów. Co nietypowe w ostatnich zamówieniach na tramwaje tej długości w kraju, tramwaj ma się opierać na czterech, nie trzech wózkach. Dzięki temu zmniejszyć ma się zużycie szyn. PESA musiała jednak zaprojektować dla Częstochowy zupełnie nową konstrukcję.
Dostawa tramwajów ma być zrealizowana do 31 października 2012 r. Będą kursować na nowo budowanej linii tramwajowej na Błeszno, która ma być oddana w podobnym terminie. Pierwszy pojazd ma się pojawić na częstochowskich torach w kwietniu 2012 r.