PKP Intercity właśnie pokazały, jak będzie wyglądał nowy, hybrydowy zespół trakcyjny Impuls, produkowany przez Newag. Przewoźnik kupił 35 takich jednostek, które zabiorą pierwszych pasażerów za niecałe dwa lata. Niedługo poznamy dokładne trasy, które obsłużą nowe jednostki.
PKP Intercity w
ubiegłym roku zakupiło hybrydowe, spalinowo-elektryczne jednostki Impuls z Newagu. Przewoźnik nabył 35 6-członowych pojazdów, które pomieszczą 178 pasażerów na miejscach siedzących, za ponad 3 miliardy złotych.
Prezes przewoźnika Janusz Malinowski przekazał właśnie, że PKP Intercity uzgodniło z Newagiem design nowych pojazdów, oznaczonych jako ESD162.
– W maju zaprosimy Państwa na wirtualny spacer, żeby pokazać dokładnie jak będą one wyglądały. Wtedy przekażemy też, na jakich trasach i w jakim przedziale czasowym te pociągi zaczną się pojawiać. Pierwsze hybrydy wyjadą na tory z pasażerami w pierwszym kwartale 2027 r. – powiedział Janusz Malinowski.
Przypomnijmy, że przetarg na nowe jednostki do obsługi tras bez sieci trakcyjnej ogłoszono pod koniec 2023 roku, a Newag
był jedynym podmiotem zainteresowanym realizacją zamówienia. Oferta producenta z Nowego Sącza niemal idealnie zmieściła się w budżecie zaplanowanym przez PKP Intercity.
W momencie podpisania umowy na nowe pojazdy Ministerstwo Infrastruktury przekazywało, że
pociągi obsłużą Hajnówkę, Zamość, Mielec, Hrubieszów, Zagórz, Krosno, Jasło, Nysę, Jelenią Górę, Gorzów Wielkopolski i Chojnice. Wiadomo już, że jednostki
mają obsługiwać kursy do Gorzowa Wielkopolskiego, a niedawno pojawił się również pomysł, aby obsługiwały
połączenia ze Szczecina do Gdyni przez Drawsko, Szczecinek i Człuchów.