Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Tak będą wyglądać składy Talgo dla Deutsche Bahn. Pojadą do Amsterdamu jako ECx

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-03-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Niemieckie (Deutsche Bahn) zaprezentowały wizualizacje zestawów wagonowych, które dostarczy hiszpańska firma Talgo. Pojadą m.in. jako pociągi ECx z Berlina do Amsterdamu, a dzięki nim czas przejazdu między stolicami skróci się o pół godziny – do 5 godzin i 50 minut. Nowe jednostki zapewnią też skomunikowanie wyspy Sylt oraz połączą Kolonię i Oberstdorf.

Deutsche Bahn poinformowało w lutym o wynikach przetargu na dostawę pociągów dużych prędkości do obsługi połączeń krajowych i międzynarodowych. Dość niespodziewanie przetarg wygrała hiszpańska firma Talgo. Warte 550 mln euro zamówienie na 23 nowe pociągi to pierwszy efekt umowy ramowej, obejmującej dostawy do 100 lokomotyw i zestawów wagonowych.

Warto dodać, że Talgo był jedynym oferentem w tym konkretnym przetargu. Nie wzięły w nim udziału ani Alstom, ani Siemens, ani Bombardier. Kwota ta pokrywa też utrzymanie pojazdów. Pierwsze z pociągów mają wyjechać na tory z pasażerami w 2023 roku. Łącznie ze składami ICE4 przewoźnik wprowadzi do ruchu 135 nowych szybkich składów.
 
Wczoraj przedstawiciele firmy i Enak Ferlemann, sekretarz parlamentarny w ministerstwie infrastruktury i cyfryzacji, przedstawili w Berlinie nowe jednostki, nazwane ECx. Cechować je będą, obok standardowego wyposażenia w sieć Wi-Fi, więcej przestrzeni na bagaże oraz nowy system informacji pasażerskiej. Ważny jest także fakt, że poziom wagonu ma odpowiadać wysokości peronu, dzięki czemu pasażerowie o ograniczonej mobilności, w tym osoby na wózkach inwalidzkich, będą mogły samodzielnie dostać się do wagonu. Skład ECx wyposażony w ramach zamówienia w lokomotywę wielosystemową będzie osiągał prędkość do 230 km/h. W 17 wagonach miejsce siedzące znajdzie 570 osób, 85 w klasie pierwszej i 485 w klasie drugiej.

Talgo to nie nowość na niemieckich torach. Od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku kursowało tu na liniach sypialnych siedem składów, wyprodukowanych przez Talgo. Ich wycofanie następowało stopniowo z uwagi na wysokie koszty eksploatacji i niekompatybilność z resztą floty. Dwa lata temu Deutsche Bahn ostatecznie zawiesiło kursowanie własnych pociągów sypialnych, a większość połączeń przejęły Koleje Austriackie, ÖBB. Obroty hiszpańskiego producenta wyniosły w roku ubiegłym 324 mln euro, rok wcześniej 384 mln, wynik netto to 27 mln euro. Firma od 2015 notowana jest na giełdzie.

 
W 2023 składy wyjadą na trasę Berlin – Amsterdam, a dzięki nim czas przejazdu między stolicami skróci się o pół godziny, do 5 godzin i 50 minut. Nowe jednostki zapewnią też skomunikowanie wyspy Sylt oraz połączą Kolonię i Oberstdorf.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5