Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tabor SKPL wróci do Kolei Mazowieckich?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
16-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tabor SKPL wróci do Kolei Mazowieckich?
fot. KM
Mazowiecki przewoźnik regionalny najprawdopodobniej znów pozyska dwie jednostki spalinowe należące do prywatnej spółki SKPL Cargo. Ma to zabezpieczyć rezerwę taborową zapewniającą ciągłość obsługi odcinków niezelektryfikowanych. Tabor w charakterystycznych czerwono-szarych barwach kursował po Mazowszu do grudnia zeszłego roku.

Na przełomie 2023 i 2024 r. Koleje Mazowieckie przechodziły poważny kryzys taborowy w zakresie jednostek spalinowych. Liczne awarie i uszkodzenia pojazdów należących do przewoźnika doprowadziły do konieczności odwoływania części pociągów i uruchamiania autobusowej komunikacji zastępczej na odcinkach Płock – Sierpc czy Ostrołęka – Chorzele. Spółka wydzierżawiła wówczas tabor prywatnego SKPL Cargo, co pozwoliło wyjść z impasu i przywrócić normalną organizację ruchu.

W grudniu jednostki wróciły do SKPL

Po naprawach własnych jednostek sytuacja uległa znacznej poprawie. Mimo to KM zdecydowały się zachować w swojej flocie dwa pojazdy pozyskane od SKPL, by powiększyć rezerwę, co z kolei miało pozwolić na uniknięcie odwołań w kolejnych miesiącach, jeśli własne jednostki ponownie byłyby uszkodzone. – Umowa dotycząca dzierżawy taboru spalinowego zakończyła się w 2024 r. Pojazdy zostały przekazane do SKPL 20 grudnia – powiedziała nam jednak Donata Nowakowska, rzecznik prasowy KM.

Sytuacja taborowa wojewódzkiego przedsiębiorstwa wydaje się przy tym stabilna. – W obecnym czasie dysponujemy czternastoma spalinowymi autobusami szynowymi, w tym jedenastoma jednoczłonowymi oraz trzema dwuczłonowymi – wylicza nasza rozmówczyni. Dodaje, że dwa z nich są trwale wyłączone z ruchu. Tym samym dwanaście pojazdów jest sprawnych, a rozkład jazdy zakłada konieczność wystawienia ośmiu jednostek na dobę.

KM chcą ponownie powiększyć rezerwę

– Aktualnie nie ma potrzeby uruchamiania zastępczej komunikacji autobusowej za szynobusy – potwierdza przedstawicielka KM. Mimo to przewoźnik chciałby nadal dzierżawić dwie jednostki spalinowe i prowadzi w tej sprawie rozmowy z SKPL. Jeśli ostatecznie dojdzie do porozumienia, na Mazowsze ponownie trafić mają pojazdy serii SN82.

Dlaczego zatem poprzednia umowa dzierżawy nie była bezpośrednio kontynuowana, a tabor został zwrócony swojemu właścicielowi? – Pojazdy będą dostępne dopiero od 1 lutego – tłumaczy Donata Nowakowska. Do tego czasu mają przejść przebudowę toalet – dotychczas były wyposażone w tzw. układ otwarty, w którym nieczystości są usuwane na tory. Jeśli nie wystąpią nieprzewidziane okoliczności, KM zamierzają podpisać kolejny kontrakt, który będzie obowiązywał do 13 grudnia tego roku, a więc do końca ważności rozkładu jazdy edycji 2024/2025.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KM: Wciąż niewiele nowego taboru do Otwocka i Dęblina

Pasażer

KM: Wciąż niewiele nowego taboru do Otwocka i Dęblina

Kasper Fiszer 07 stycznia 2025

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Pasażer

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Roman Czubiński 10 grudnia 2024

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Zobacz również:

KM: Wciąż niewiele nowego taboru do Otwocka i Dęblina

Pasażer

KM: Wciąż niewiele nowego taboru do Otwocka i Dęblina

Kasper Fiszer 07 stycznia 2025

Koleje Mazowieckie z ofertą Pesy na jednostki spalinowe

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Pasażer

Koleje Mazowieckie (w końcu) w Koleo

Roman Czubiński 10 grudnia 2024

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5