Spółka Tabor Dębica poinformowała o wykonaniu najnowszej modernizacji lokomotywy SM48 - do typu 20D.
Jak podaje producent, lokomotywa serii SM48 typu 20D („Mikołaj”) to pojazd przeznaczony do pracy manewrowej lub do prowadzenia pociągów towarowych po liniach kolejowych normalnotorowych (1435 mm) i szerokotorowych (1520 mm). Zaprezentowany pojazd posiada najnowocześniejszy silnik spalinowy CAT 3512E Caterpillar o mocy 1800 kW z systemem oczyszczania spalin Adblue.
- Lokomotywa spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, wyposażona została w system monitoringu oraz rejestracji audiowideo z możliwością przesyłu danych na wskazany serwer - podkreśla Tabor Dębica.
Zmodernizowana do typu 20D lokomotywa zachowała oczywiście układ osi Co-Co. Jej prędkość maksymalna to 100 km/h, a nacisk osi zestawu kołowego to 20,3 tony (masa własna 118,4 tony). Długość wraz ze zderzakami to 17,125 metra.
Tabor Dębica ma już za sobą wdrożenie modernizacji innej lokomotywy spalinowej - SM42 do
typu 6Dh-1 Alf. Lokomotywa tego typu
pracuje w Budimeksie oraz w
PCC Intermodal.