12 kwietnia przywrócony został ruch pociągów Przewozów Regionalnych na linii Kluczbork – Opole. Wstrzymanie ruchu było związane z problemami taborowymi przewoźnika.
Komunikacja zastępcza na linii Kluczbork – Opole funkcjonowała przez ponad 3 miesiące po tym jak w grudniu na Opolszczyźnie wykoleił się pojazd SA134 z numerem 011. Pękła w nim rama jednego z wózków i to właśnie było przyczyną wypadnięcia pociągu z szyn. Po tym wydarzeniu wyłączono pojazdy tego typu z eksploatacji o czym pisaliśmy więcej na Rynku Kolejowym
TUTAJ.
Producent pojazdu – Pesa Bydgoszcz – w porozumieniu z przewoźnikami zdecydował o przeprowadzeniu przeglądu wszystkich spalinowych zespołów trakcyjnych, w który zastosowano wózki toczne tego samego typu 37AN o czym pisaliśmy
TUTAJ.
UTK w sprawie ram wózków tocznych 37AN informował o 14 przypadkach stwierdzenia pęknięć ram. Nie wydano jednak polecenia wycofania pojazdów z eksploatacji, a jedynie zalecenie wykonania przeglądu. Zdaniem producenta do awarii przyczynił się zły stan infrastruktury.