Województwo Podkarpackie rozstrzygnęło przetarg na dostawę fabrycznie nowego szynobusu. Zamówienia udzielono Pesie, która złożyła jedyną ofertę w przetargu.
Przedmiotem przetargu była dostawa jednej sztuki fabrycznie nowego jednoczłonowego zespołu trakcyjnego z napędem spalinowym wraz z usługą serwisowo-utrzymaniowo-naprawczą. Zgodnie z warunkami zamówienia, szynobus ma być dostarczony do końca listopada br., natomiast producent będzie serwisować pojazd do końca 2021 r. (termin przybliżony, zależny od terminu wykonania przeglądu P4).
Pojazd ma być wyposażony w jeden silnik spalinowy o mocy min. 389 kW i zbiornik na paliwo wystarczający dla przebiegu min. 1000 km. Prędkość maksymalna, jaką będzie rozwijać szynobus to 120 km/h. Zgodnie z warunkami przetargu przewidziano min. 150 miejsc, w tym min. 50 miejsc siedzących (z czego 5-10 mają stanowić uchylne). Okres żywotności to 30 lat. Określenie długości pojazdu pozostawiono do decyzji wykonawcy. Przewidziano dwie pary drzwi na stronę, z wejściem na wysokości ok. 600 mm. Zaplanowano jednoosobową obsługę pojazdu. Jednym z wymagań była możliwość zapewnienia jazdy w trakcji podwójnej z posiadanymi przez zamawiającego pojazdami serii SA 135, które wyprodukowała Pesa.
W pojeździe znaleźć się ma jedna toaleta oraz co najmniej jedno miejsce dla osoby na wózku. Przewidziano monitoring, system informacji pasażerskiej, automat biletowy oraz Wi-Fi.
Wczoraj (20 maja) Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty. Jedyną złożyła bydgoska Pesa i to jej udzielono zamówienia. Pojazd trafi do Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych – stacja Rzeszów Główny.