Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63
fot. Janusz J., lic. CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons
Zarządca infrastruktury poszukuje wykonawcy dokumentacji przedprojektowej dla linii 7 od Lublina do granicy oraz dla równoległej, szerokotorowej linii 63. Cel to przyspieszenie pociągów i poprawa przepustowości na tym ważnym odcinku „korytarza solidarnościowego” w stronę Ukrainy. Oferty można składać do godziny 10 17 kwietnia.

Przedmiotem tego samego zamówienia – oprócz studium wykonalności – są też: program funkcjonalno-użytkowy dla projektu, badania geotechniczne i dokumentacja geologiczna dla wszystkich wariantów. PKP PLK oczekują także przygotowania koncepcji zagospodarowania terenu przejścia granicznego Dorohusk – Jagodzin (prowadzony przez nie ruch towarowy szybko rośnie). Prawo opcji obejmuje uszczegółowienie najkorzystniejszego wariantu oraz koncepcję programowo-przestrzenną.

Przyszła inwestycja będzie realizowana na liniach: 7 (odcinek Lublin Główny – Dorohusk Granica Państwa, km 174,973 – 271,533) i szerokotorowej 63 (cała długość: Dorohusk – Zawadówka Naftobaza). Obecnie ich infrastruktura – według oceny PKP PLK – jest niewystarczająca zarówno z powodu zużycia (zbyt niska prędkość maksymalna, zły stan obiektów obsługi podróżnych), jak i z innych przyczyn (zbyt niska przepustowość – zwłaszcza na końcowym, jednotorowym odcinku linii 7, zbyt krótkie w stosunku do parametrów wymaganych na sieci TEN-T tory stacyjne i niedostosowane do potrzeb układy torowe stacji, zbyt mało punktów nadawczo-odbiorczych, brak elektryfikacji końcówki linii 7 i całej 63, a także brak odpowiedniej infrastruktury przejścia granicznego). Oprócz usunięcia tych mankamentów modernizacja ma obejmować montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej na linii 7 (linia 63 nadal będzie służyła tylko przewozom towarowym).

Wszystkie zaproponowane warianty muszą obejmować elektryfikację końcowego odcinka linii 7 oraz podniesienie dopuszczalnych nacisków na oś do wartości: 221 kN (LK7) i 245 kN (LK63). Warianty modernizacji i budowy nowej infrastruktury (tzn. wiążące się z wykroczeniem poza obecne granice terenu kolejowego) będą miały znacznie dłuższą listę elementów obowiązkowych. Obie linie będą musiały zostać w nich dostosowane do kursowania składów o długości 750 m. Inwestor wymaga też przebudowy skrzyżowań na stacyjnych grupach towarowych i pasażerskich na dwupoziomowe oraz zwiększenia prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich do 160, a towarowych – do 120 km/h (LK7). Jeden z wariantów zakłada zwiększenie prędkości nawet do 200 km/h. Na linii 63 prędkość ma wzrosnąć do 80 km/h (z możliwością zwiększenia do 100 lub 120 km/h). Również ta linia będzie musiała zostać zelektryfikowana. Wymagana skrajnia to odpowiednio: GPL-2 (LK7) i GOST 9238 (LK63).

Studium ma być przygotowane jako załącznik do wniosku o dofinansowanie z funduszy Unii Europejskiej. Równocześnie strona ukraińska ma zająć się przygotowaniami do modernizacji odcinka po swojej stronie – od granicy do Kowla.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Tabor i technika

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Roman Czubiński 02 stycznia 2025

PKP PLK chcą automatyzować obchody torów. Jest przetarg

Infrastruktura

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Zobacz również:

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Infrastruktura

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Jakub Rösler 02 stycznia 2025

PKP Intercity z nowym połączeniem z Lwowa do Warszawy

Pasażer

PKP Intercity z nowym połączeniem z Lwowa do Warszawy

Roman Czubiński 21 listopada 2024

UE zniesie wizy dla Ukraińców. Będzie boom w ruchu granicznym?

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Tabor i technika

Pozostałości EN57AL rozbitego pod Budzyniem na sprzedaż

Roman Czubiński 02 stycznia 2025

PKP PLK chcą automatyzować obchody torów. Jest przetarg

Infrastruktura

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Tabor i technika

Polregio nie kupi żadnego pociągu z KPO!

Łukasz Malinowski 22 listopada 2024

Zobacz również:

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Infrastruktura

PLK naprawią linię do Ciechocinka. Jest przetarg

Jakub Rösler 02 stycznia 2025

PKP Intercity z nowym połączeniem z Lwowa do Warszawy

Pasażer

PKP Intercity z nowym połączeniem z Lwowa do Warszawy

Roman Czubiński 21 listopada 2024

UE zniesie wizy dla Ukraińców. Będzie boom w ruchu granicznym?

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5