Nowy rozkład jazdy pociągów, ważny od 13 grudnia 2015, został opublikowany w Niemczech we wtorek. Rozpoczęła się już przedsprzedaż biletów na przejazdy od połowy grudnia.
Do nowości należy oddanie do użytku trasy dużych prędkości Erfurt – Halle (Saale), dzięki której przejazd pociągami ICE na linii Wiesbaden – Frankfurt – Erfurt – Lipsk – Drezno skróci się o 60 minut. Na nowym odcinku pojawią się cztery pary pociągów ICE łączące Frankfurt i Berlin oraz dwie dodatkowe pary Frankfurt – Erfurt. Główny szlak ze stolicy Niemiec do Hesji prowadził będzie w dalszym ciągu przez Wolfsburg, Hildesheim i Kassel, gdzie pociągi ICE będą kursować co godzinę.
Dodatkowo z Frankfurtu do Berlina i z Frankfurtu do Hamburga pojadą dodatkowe pary ICE Sprinter. Ze zmianą rozkładu jazdy nie trzeba już będzie wykupywać na nie dopłaty w wysokości 11,50 euro, zniknie też obowiązująca w nich obecnie obowiązkowa rezerwacja miejsc. Od kwietnia wyruszą też dwie nowe pary pociągów ICE-Sprinter z Frankfurtu do Paryża. Szybszy przejazd między miastami możliwy będzie dzięki włączeniu do sieci nowej trasy szybkiego ruchu z Baudrecourt do Vendenheim. Szybciej pojadą też składy TGV z Paryża do Stuttgartu i Monachium, także tutaj przybędzie dodatkowa para pociągów.
Z dwóch do czterech dziennie wzrośnie liczba bezpośrednich par Eurocity z Hamburga do Pragi, a czas przejazdu między miastami skróci się o kwadrans. Szybciej pojadą też kursujące co dwie godziny pociągi Railjet z Monachium do Budapesztu. Zawieszone czasowo kursowanie tych pociągów ma być przywrócone 18 października. DB i SBB planują poprawienie skomunikowań dla Eurocity linii Stuttgart – Singen – Zurych w Stuttgarcie i Zurychu, dzięki czemu podróże np. do Mediolanu, Kolonii czy Norymbergii zajmą pół godziny mniej niż obecnie. W rozkładzie pojawi się też bezpośredni ICE z Hamburga do szwajcarskiego Churu.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
