Państwowy szwedzki operator SJ wybrał dostawcę 25 regionalnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będzie nim hiszpański CAF.
Elektryczne zespoły trakcyjne Civity Nordic mają być przygotowane do kursowania z prędkością 200 km/h na liniach łączących regiony. W 2025 roku mają zacząć obsługiwać ruch na trasach Sztokholm – Västerås – Örebro – Skövde – Göteborg, Sztokholm – Uppsala, Linköping – Norrköping – Sztokholm – Arlanda Airport – Uppsala – Gävle – Ljusdal i Kalmar – Göteborg.
Niektóre z nich mają ponad 300 kilometrów, a więc pojazdy mają być wyposażone w wygodne fotele oraz być też bardzo ciche. Miejsca siedzące mają umożliwiać wygodną pracę przy komputerze przy dojeździe do pracy. Wyposażenie wnętrza pojazdów przygotowane będzie zgodnie z sugestiami klientów, którzy wcześniej wzięli udział w ankiecie zorganizowanej przez Szwedzką Kolej. Cały kontrakt jest warty 300 mln euro. Pojazdy będą pięcioczłonowe i mają mieć możliwość operowania w trójskładach. W takiej konfiguracji zabiorą nawet tysiąc pasażerów. Otrzymają specjalne wyposażenie przeciwśnieżne i lepszą izolację cieplną, która ma zapewnić komfort termiczny podczas srogich zim.
To nie pierwszy sukces platformy Civity Nordic w Szwecji. Takie pociągi,
także w hybrydowej wersji, zamówił też Transitio. Z kolei wprowadzenie nowych pojazdów CAF na norweskie tory
zakończyło się klapą.