Największy państwowy szwedzki przewoźnik kolejowy SJ zamknął punkty obsługi klienta na wszystkich dworcach kolejowych w kraju. Po raz ostatni było one otwarte z ostatnim dniem lutego.
W praktyce oznacza to, że jedynym sposobem zakupu biletów na stacjach pozostaną automaty biletowe. Do 1 marca „SJ Service Center” istniały na stacjach w największych miastach w kraju: w Sztokholmie, Göteborgu i Malmö.
Personel z punktów obsługi klienta zostanie od 15 marca przeniesiony do przestrzeni stacyjnej. Dzięki temu pracownicy SJ mają być bliżej klienta, co w praktyce oznacza, że tym z pasażerów, którzy nie mają biletów jeszcze na dworcu, pomogą kupić bilet w jednym z licznych automatów. Mają odpowiadać też za pomoc w wejściu na pokład, służyć pomocą na temat bieżącej sytuacji ruchowej i poinstruować jak przebukować bilet. W sytuacji awaryjnej istniej możliwość nabycia biletu kolejowego, za dopłatą 100 koron (ok. 45 złotych), w sklepach sieci Pressbyrån lub 7-Eleven.
W ostatnich miesiącach działanie kas biletowych w Sztokholmie zostało i tak poważnie ograniczone. Np. kasy na głównej stacji w Sztokholmie działały od poniedziałku do piątku od 8 do 18:30 i w niedzielę od 10:15 do 18:30. Kasy w Göteborgu i Malmö w weekendy w ogóle nie były czynne. Ekipy z kas przeniesione w pobliże automatów mają być dostępne dla pasażerów w szerszym zakresie czasowym niż kasy, ale w soboty pracowników SJ również nie znajdziemy na peronach.
- Nadal będziemy do dyspozycji pasażerów, aby pomóc w różnego rodzaju usługach związanych z podróżą SJ. Większość tych działań będzie miała miejsce na peronach i na dworcach. To, że teraz rezygnujemy z punktów obsługi pasażera, jest w dużej mierze konsekwencją pandemii, która mocno uderzyła w finanse SJ. Teraz eliminujemy niepotrzebne koszty, aby nadal móc oferować atrakcyjny poziom cen na podróże z SJ - powiedział rzecznik przewoźnika Tobbe Lundell. Dodaje, że w czasie epidemii spadła grupa pasażerów chętnych do zakupu biletów na stacji.
W Sztokholmie, Göteborgu i Malmö pozostaną salony m.in. dla podróżnych pierwszej klasy i klientów rocznych z kartą.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.