Stadler otrzymał zamówienie na osiem kolejnych pociągów NExT od szwajcarskiej kolei regionalnej Regionalverkehr Bern-Solothurn. Od 2009 roku pierwszych sześć takich pojazdów obsługuje ruch na trasie Berno – Solothurn. Teraz RBS skorzystał z opcji powiększenia zamówienia o kolejnych osiem składów za kwotę ok. 64 mln franków.
Dzięki pierwszym sześciu składom NExT przewoźnik RBS mógł zwiększyć częstotliwość ruchu pociągów w godzinach szczytu na trasie Berno – Solura. Jednak aby sprostać stale rosnącemu popytowi na usługi kolejowe w tym korytarzu także w nadchodzących latach, RBS zdecydował się zakupić kolejnych osiem maszyn. Będą one kursowały między stolicami kantonów z prędkością 120 km/godz.
Niemal 20-letnie pociągi, które dzisiaj kursują poza nowoczesnym składami NExT kursują między Solurą a Bernem, zostaną do 2014 roku całkowicie zmodernizowane i skierowane na linię S8. Będą to najstarsze pojazd szybkiej kolei RBS, które weszły do służby jeszcze w latach siedemdziesiątych.
- Pierwszych sześć naszych pociągów NExT jest bardzo lubianych i sprawdziły się one w codziennym użyciu. Te nowoczesne, bardzo starannie wykonane pociągi ujmują swoją elegancją i funkcjonalnym wykończeniem, które oferuje pasażerom maksymalną przestrzeń. Cieszę się, że wraz z nowym pociągiem NExT możemy naszym pasażerom zaoferować jeszcze więcej komfortu – powiedział Hans Amacker, dyrektor RBS.
Nazwa NExT pochodzi od niemieckich słów Niederflur-Express-Treibzuege co oznacza niskopodłogowy, przegubowy pociąg ekspresowy. Pojazdy NExT są klimatyzowane i wyposażone w monitoring, sygnalizację alarmową oraz system przeciwpożarowy. W składzie znajdują się 154 miejsca siedzące, w tym 18 w pierwszej klasie oraz 289 miejsc stojących. Osiem nowych składów zostanie dostarczonych RBS do końca 2013 roku.