Szwajcarskie Koleje SBB chcą w przyszłoŚci zamiast pociągów z wychylnym pudłem uruchomić na linii do Monachium przewozy szybkimi pociągami piętrowymi - informuje dziennik St. Galler Tagblatt.
SBB zamierzają rozpisać w najbliższym czasie przetarg na dostawę 29 składów. Wbrew wczeŚniejszym planom, nie będą poszukiowane pociągi wychylne. Dotąd zakładano, że takie właŚnie jednostki jeździć będą z Zurychu przez St. Gallen do Monachium od 2016 roku. Dzieki wypuszczeniu na wspomnianą trasę takich składów planowane było zredukowanie czasu przejazdu na tej nie całkiem zelektryfikowanej linii. Zmianę planu SBB tłumaczy kłopotami z eksploatacją takich pociągów na trasach ze Szwajcarii do Włoch. Jak powiedziała dziennikowi Jeannine Pilloud, szefowa działu przewozów pasażerskich, nowy koncept przewiduje, że co dwie godziny (czyli co drugi kurs) jadące z Zurychu do St. Gallen piętrowe InterCity przedłużone będą do Monachium. Mają być w nich zastosowane rozwiązania konstrukcyjne, które pozwolą na szybsze niż zwykle pokonywanie zakrętów, bez uciekania się do zastosowania techniki wychylnego pudła.
Rząd szwajcarski chce, aby przewoźnik dokładnie okreŚlił nowe założenia, w jaki sposób pociągi ze Szwajcarii mają szybciej jeździc do Monachium - powiedział gazecie Andreas Windlinger. Zawarta przez Szwajcarów z niemieckimi kolejami Deutsche Bahn umowa o zmniejszeniu czasu przejazdu na tej trasie może być zmieniona tylko poprzez rząd Szwajcarii, jako że dołożyć ma on 50 milionów euro na elektryfikację i dostowanie odcinka Lindau – Monachium do przejazdów po niej wychylnych jednostek. SBB wątpi jednak, czy roboty po stronie niemieckiej uda się zakończyć do roku 2016. Dzięki uruchomieniu nowoczesnych pociągów piętrowych szybkie przewozy z Zurychu do stolicy Bawarii możliwe by były już za niespełna 3 lata. Już teraz, mimo niekorzystnego czasu przejazdu (ponad 4 godziny), zwiększa się regularnie liczba pasażerów na tej trasie. Obecnie miedzy miastami jeżdżą 4 pociągi bezpoŚrednie. Lufthansa i Swiss uruchamiają dziennie 9 bezpoŚrednich połączeń lotniczych.