Specjalny pociąg Speno szlifował tory na 52 km odcinku z Olsztynka do Działdowa. Poprawa układu torów i powierzchni szyn zwiększy komfort jazdy i zniweluje hałas przejeżdżających pociągów oraz wydłuża czas eksploatacji linii.
Ważąca 270 ton i długa na 80 m maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie szlifuje specjalnymi tarczami. Praca odbywa się z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeb, pojazd nawet kilkukrotnie wykonuje przejazd z prędkością do 20 km/h. Nocne prace maszyny nie miały wpływu na ruch kolejowy. W podobny sposób szlifowany był w ubiegłym roku odcinek Olsztynek – Olsztyn.
Szlifowanie torów oznacza, że kończą się główne prace w torach jednej z najważniejszych linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim. Po uzyskaniu dokumentów certyfikujących do końca roku pociągi pojadą do 140 km/h. Czas przejazdu między Olsztynem a stolicą kraju najszybszym pociągiem wyniesie nieco ponad 2 godz. O postępach w pracach na tej linii
Rynek Kolejowy informował tutaj. Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Więcej o inwestycji:
plk-polskawschodnia.pl/