Partnerzy serwisu:
Biznes

Szerokotorowy Dragon? Newag przedstawił plany na ten rok

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
23-04-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Szerokotorowy Dragon? Newag przedstawił plany na ten rok
fot. Newag
Newag planuje intensyfikację ekspansji zagranicznej. Przede wszystkim liczy na sprzedaż Impulsów 2 we Włoszech oraz międzynarodowe zainteresowanie lokomotywą Dragon 2, którą chce certyfikować w kilku krajach.

Newag opublikował w ubiegłym tygodniu raport za 2018 rok. Zysk netto grupy osiągnął 93,4 mln zł, czyli o prawie 63,7 mln zł więcej niż w 2017 roku (214,9%). Największym klientem Newagu była Grupa PKP. Ciekawie prezentują się zamierzenia spółki w zakresie ekspansji zagranicznej.

Rozwój we Włoszech, wejście do Czech?

Pierwszym celem jest rozwój na rynku włoskim – złożony został już wniosek o wydanie zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji dla Impulsa 2 na włoskiej sieci kolejowej. “Po otrzymaniu zezwolenia Newag będzie dysponować pojazdem w konfiguracji najczęściej kupowanej we Włoszech przez regiony i przewoźników prywatnych” – stwierdza spółka. Do tego stale monitorowany jest rynek wąskotorowych spalinowych zespołów trakcyjnych (950 mm), gdzie Newag może zaoferować pojazd Vulcano. Niezależnie od tego, od pięciu lat trwa procedura odwoławcza w postępowaniu prowadzonym przez region Sycylii na dostawę pięciu czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Spółka bierze także udział w dwóch postępowaniach na dostawy spalinowych zespołów trakcyjnych do Czech. Pierwsze z nich, na dostawę 10 pojazdów jest na etapie negocjacji złożonej oferty, drugie, którego przedmiotem jest zawarcie umowy ramowej na dostawę do 60 pojazdów jest na etapie analizy złożonych wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.

Dragon 2 dla całej Europy – również Wschodniej

Newag zapowiada skoncentrowanie się na rynkach krajów Europy Środkowej. Po uzyskaniu dopuszczenia dla Dragona 2 w pełnej zgodności z TSI, spółka spodziewa się dużego zainteresowania również u zagranicznych operatorów. Rozpoczęły się prace nad wielosystemową wersją lokomotywy, która umożliwiałaby eksploatację w krajach takich jak Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia, Bułgaria, Chorwacja czy Serbia. Spółka przyznaje, że uzyskanie dopuszczenia w każdym z krajów będzie trwało długo, ale zaznacza, że dzięki temu lokomotywa będzie mogła prowadzić składy w międzynarodowych relacjach. Dodatkowo spółka zasugerowała przygotowanie wersji szerokotorowej lokomotywy, co ma umożliwić jej eksploatację w krajach bałtyckich oraz Europie Wschodniej.

Jakie przewidywania dla rynku?

Newag podzielił się też z inwestorami przewidywaniami dotyczącymi polskiego rynku w 2019 roku. Spodziewa się ogłoszenia co najmniej pięciu postępowań na zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych w liczbie około 38 sztuk z terminami realizacji rozpoczynającymi się w 2020 roku. Przypomina też o planowanym ogłoszeniu przez NCBR i PKP Intercity postępowania w nowej formie tzw. partnerstwa innowacyjnego na zaprojektowanie i dostawę nowych EZT do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego – obecnie trwa dialog techniczny w tej sprawie, w którym Newag bierze udział. "Podobnie jak w latach poprzednich oczekiwane jest także ogłoszenie zapowiadanych przez spółkę Przewozy Regionalne przetargów na zakup nowego taboru" – czytamy.

W segmencie spalinowych zespołów trakcyjnych spodziewane jest ogłoszenie co najmniej trzech postępowań na dostawę łącznie od 6 do 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Jeśli chodzi o wagony, to Newag już w ubiegłym roku zrezygnował z ich napraw i modernizacji. Jak zapowiada, będzie analizował postępowania PKP Intercity w tej sprawie, ale wystartuje tylko w tych, które dadzą perspektywę dobrej marży.

Jak czytamy, w segmencie lokomotyw spalinowych spółka planuje pozyskać kilka zamówień na modernizację kilkunastu lokomotyw spalinowych SM42 i SM48 od klientów z grupy PKP jak i z rynku przewoźników prywatnych. Obecnie w trakcie realizacji jest znaczący kontrakt na modernizację 60 lokomotyw SM48 dla PKP Cargo. Spółka nie narzeka na brak zainteresowania nowymi lokomotywami elektrycznymi; dużą w tym zasługę ma konkurs na projekty intermodalne, który rozstrzygnął CUPT.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Tabor i technika

Newag z jedyną ofertą na nowe pociągi dla Pomorza

Jakub Madrjas 14 lipca 2023

Pierwsze zdjęcia wielosystemowego Griffina na 200 km/h

Tabor i technika

PKP Intercity zamawia kolejne Griffiny na 200 km/h w Newagu!

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5