Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

Szczegóły wypadku w Zwierzynie (Strzelce Krajeńskie)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Lubuska, 18 grudnia 2011.

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
Szczegóły wypadku w Zwierzynie (Strzelce Krajeńskie)
26 lipca w na bocznicy w stacji Strzelce Krajeńskie Wschód (woj.lubuskie) siedem wagonów, w tym trzy wypełnione kruszywem, uderzyło w budynek stacyjny, w którym znajdowały się pomieszczenia mieszkalne. W wyniku zdarzenia śmierć poniosły trzy osoby.

Do zdarzenia doszło tuż po godzinie 22. W dniu zdarzenia Straż Ochrony Kolei informowała, że podczas wyładunku grupy wagonów przez firmę Eurovia, które zostały podstawione przez DB Schenker Rail na bocznicy Wytwórni Mas Bitumicznych w Strzelcach Krajeńskich. Nastąpiło niekontrolowane zbiegnięcie siedmiu wagonów (w trzech znajdowało się kruszywo a cztery były próżne), co w konsekwencji doprowadziło do uderzenia w budynek stacyjny Zwierzyn, w którym znajdowały się pomieszczenia mieszkalne.

Na miejscu zginął 55-letni mężczyzna i 75-letnia kobieta. Osiemnastoletnia dziewczyna zmarła kilka godzin później w szpitalu w Gorzowie Wielkopolskim. Budynek, w który uderzyły wagony został zniszczony.

Dwóm 19-latkom i 17-latkowi zajmującym się rozładunkiem wagonów postawiono zarzut nieumyślnego spowodowania katastrofy kolejowej za co grodzi do ośmiu lat więzienia.W toku prowadzonego dochodzenia śledczy ustalili, że zajmujący się wyładunkiem mężczyźni zwolnili blokady hamulców i rozczepili wagony z lokomotywą. Przy pomocy koparki próbowali je również przesuwać co doprowadziło do tragedii.

Szczegółowe informacje o przebiegu wypadku przedstawiła „Gazeta Lubuska”, która podkreśla, że zgodnie z obowiązującymi przepisami wyładunek wagonów może odbywać się tylko w ciągu dnia a wagony powinny być cały czas sprzęgnięte z lokomotywą. Przy rozładunku musi być również obecna obsługa pociągu. W tym przypadku maszynista opuścił jednak miejsce rozładunku po tym jak ok. 21.40 zepsuła się koparka wykorzystywana podczas prac. Po tej godzinie prace kontynuowały już tylko osoby zatrudnione przez firmę odpowiedzialną za wyładunek.

Wątek ten bada prokuratura, która nie wyklucza, że wobec obsługi pociągu również zostaną wyciągnięte konsekwencje prawne. – Prowadzimy czynności pod kątem ich odpowiedzialności. Ten wątek nie znika – powiedział „Gazecie Lubuskiej” rzecznik gorzowskiej prokuratury Dariusz Domarecki.

Prokuratur czeka również na ustalenia Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych i nie wyklucza, że po zapoznaniu się z jej raportem przesłucha kolejne osoby. Z informacji uzyskanych przez „Gazetę Lubuską” wynika, że jeden z maszynistów już stracił swoje stanowisko. Potwierdził to Tadeusz Ryś, który powiedział, że Komisja wnosiła o wnosiła o zmianę sposobu zatrudnienia i pracodawca wykonał to zalecenie. – Oznacza to, że ta osoba nie może pracować między innymi jako maszynista. To pracodawca zadecyduje, po jakim czasie pracownik będzie mógł ubiegać się o powrót na wcześniejsze stanowisko – tłumaczy „Gazecie Lubuskiej” Ryś.

więcej
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Federalne śledztwo po wykolejeniu pociągu z chemikaliami w USA

Prawo i polityka

Wykolejenie w Serbii. Wyciekł amoniak

Infrastruktura

Wykolejenie w Serbii. Wyciekł amoniak

Michał Szymajda 26 grudnia 2022

Bilans katastrofy kolejowej w Chorwacji. 3 osoby nie żyją, 11 rannych

Infrastruktura

Raport komisji po katastrofie S-Bahn wskazuje na winę maszynisty

Prawo i polityka

Zobacz również:

Federalne śledztwo po wykolejeniu pociągu z chemikaliami w USA

Prawo i polityka

Wykolejenie w Serbii. Wyciekł amoniak

Infrastruktura

Wykolejenie w Serbii. Wyciekł amoniak

Michał Szymajda 26 grudnia 2022

Bilans katastrofy kolejowej w Chorwacji. 3 osoby nie żyją, 11 rannych

Infrastruktura

Raport komisji po katastrofie S-Bahn wskazuje na winę maszynisty

Prawo i polityka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5