Władze Szczecina planują w obrębie unijnej perspektywy 2014-2020 m.in. dokończyć budowę szybkiego tramwaju oraz przeprowadzić II etap modernizacji torowisk. Niezależnie od planów miasta na liście w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych są też utworzenie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz zakup taboru autobusowego.
Obecnie trwa I etap budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Jego głównym elementem jest nowa, prawie 4-kilometrowa trasa pomiędzy pętlą „Basen Górniczy” i tymczasową pętlą „Turkusowa”. Projekt SST wiąże się również z przebudową istniejących tras: m.in. od Mostu Długiego na Odrze do Basenu Górniczego powstaje wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Według stanu na koniec kwietnia br., wykonano ok. 40% wszystkich prac, w tym ok. 80% prac mostowych. Zakończenie I etapu SST planowane jest na wiosnę 2015 r.
W perspektywie 2014-2020 planowane jest dokończenie SST, poprzez budowę 2,5 kilometrowego odcinka pomiędzy pętlą Turkusowa i dzielnicą Kijewo.
Innym projektem, który władze Szczecina planują zrealizować w rozpoczętej perspektywie unijnego finansowania, to II etap przebudowy torowisk tramwajowych. W ramach trwającego obecnie I etapu, który rozpoczął się jesienią 2013 r., wyremontowanych zostanie w sumie 20 km torów (z ponad 110 km, które liczy szczecińska sieć tramwajowa) oraz zajezdnia w al. Wojska Polskiego. Należy się spodziewać, że zakres prac w II etapie będzie podobny: koszt I etapu przebudowy torowisk wynosi 222 mln zł netto, a w „Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Szczecin na lata 2013-2025” na II etap przebudowy torowisk zapisano 200 mln zł.
Władze Szczecina planują także w obrębie perspektywy 2014-2020 dalsze zakupy niskopodłogowego taboru tramwajowego. W ramach perspektywy 2007-2013 Szczecin kupił, w dwóch etapach, w sumie 28 tramwajów niskopodłogowych. Ich dostawy trwają sukcesywnie od 2010 r. i zakończą się w tym roku.
Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl