Spółka Tramwaje Szczecińskie zakończyła właśnie modernizację zajezdni Pogodno mieszczącej się w al. Wojska Polskiego, która na dziś obsługuje 127 wagonów różnych typów – głównie przegubowych w tym: 28 tramwajów Swing, 73 przegubowe tatry czy 2 Moderusy Beta. W zajezdni m.in. odrestaurowano halę wybudowaną w 1934 r. Całośc kosztowała ok,. 140 mln zł. W rozpoczynającej się perspektywie unijnej spółka Tramwaje Szczecińskie planuje przebudowę zajezdni przy ul. Wiszesława.
Przebudowa zajezdni jest ostatnim elementem realizowanego od 2012 roku projektu „Budowa i modernizacja torowisk w Szczecinie”. Oprócz zajezdni przebudowany został układ torowy przy Bramie Portowej, rozjazdy na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy z ul. Jagiellońską, torowiska w al. Piastów, na ul. Energetyków, ul. Gdańskiej wraz z przebudową pętli autobusowo – tramwajowej Basen Górniczy.
Modernizacja zajezdni odbywała się w formule „Zaprojektuj i wybuduj” a generalnym wykonawcą była firma ZUE S.A. z Krakowa posiłkująca się lokalnymi podmiotami w tym szczecińską firmą Calbud.
ZUE weszło na plac budowy na przełomie października i listopada ubiegłego roku. Obowiązkiem wykonawcy prac było zapewnienie normalnego funkcjonowania zajezdni w tym planowych wyjazdów z zajezdni i zjazdów do niej bez zmiany siatki połączeń i niekorzystnego oddziaływania na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w mieście. Stąd też część pojazdów stacjonowała na nieużywanych liniowo torach w sąsiedztwie zajezdni i pobliskiego Toru Kolarskiego a także w nocy na pętli Głębokie.
Trwające przez około rok prace budowlane zakładały rozbudowę oraz gruntowną przebudowę budynków na terenie zajezdni wraz z odrestaurowaniem ich i przebudową znajdujących się pod opieką konserwatora zabytków obiektów wybudowanych w 1934 roku. Remont budynku pozwolił na przywrócenie jego pierwotnego przedwojennego wyglądu wraz dostosowaniem go do obsługi nowoczesnych tramwajów przez zaplecze techniczne zajezdni. Poprzedni remont zajezdni odbył się w latach 70 i 80 ubiegłego wieku.
Zajezdnia zyskała także nowy dobudowany dodatkowy 21 tor, który pełni funkcję toru objazdowego. Więcej na portalu Transport-Publiczny.pl