Pasażerowie nie szczędzą słów krytyki kolejarzom przy okazji modernizacji peronów stacji Szczecin Główny. Sporo uwag mają też do funkcjonalności stacji, wyremontowanej i oddanej do użytku zaledwie dwa lata temu.
Roboty budowlane na stacji Szczecin Główny rozpoczęły się jesienią 2017 roku. Gruntownie zmodernizowane będą perony 2 i 3 (pozostałe zostały już przebudowane w ramach pierwszego etapu modernizacji), które zostaną przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Niestety, prace, jak to zwykle bywa, mają wpływ na dostępność dworca i jego przepustowość.
Czy Szczecin Główny przyjmie pociągi sezonowe?– Już w tej chwili pociągi mają problem z punktualnym odjazdem i dojazdem do stacji, bo czynna jest połowa krawędzi peronowych, a z części mogą odjeżdżać jedynie krótkie, maksymalnie 6-7 wagonowe pociągi. Co będzie w sezonie, gdy ze Szczecina odjeżdżają dodatkowe pociągi do miejscowości nadmorskich? – pyta zaniepokojony czytelnik? Okazuje się, że na szczęście PKP PLK wzięło pod uwagę konieczność odprawiania większej liczby składów w sezonie letnim.
– Aktualnie na stacji Szczecin Gł. czynne są 4 krawędzie peronowe (cztery są zamknięte). W okresie letnim (od 23 czerwca) czynnych będzie 6 krawędzi peronowych, co zabezpieczy w pełni wymaganą zdolność przepustową stacji – odpowiada Zbigniew Wolny, rzecznik prasowy PKP PLK.
Uwagi są jednak także do obiektu dworcowego, zarządzanego przez PKP SA. Nowy budynek (dołączony do starego, także zmodernizowanego obiektu) zbudowany w 2016 roku często znajduje się w ogniu krytyki. Choćby dlatego, że w nowym obiekcie nie powstałą ani jedna nowa kasa biletowa (są wyłącznie automaty biletowe).
Dworzec daleki od ideału. PKP SA odpowiada– W dwa lata po oddaniu budynków, wszystko idzie ku staremu. Bardzo często nie działają schody ruchome, uszkodzonego oświetlenia nikt nie wymienia, a na domiar złego z dworca zniknęło Centrum Obsługi Klienta PKP Intercity, co skazuje ludzi na stanie w kolejkach tak samo długich jak przed remontem – poinformował nas czytelnik. Na domiar złego, o czym informuje Radio Szczecin, awarii na dworcu ulega system informacji pasażerskiej.
PKP SA twierdzi jednak, że należycie zajmuje się obiektem. A schody nie działają wtedy, gdy nikt z nich nie korzysta.
Systematycznie przeprowadzany jest serwis i konserwacja schodów ruchomych na dworcu w Szczecinie. Ewentualne awarie na bieżąco zgłaszane są do serwisantów. Warto przy tym zaznaczyć, że schody mają wbudowany system automatycznego zatrzymania, co oznacza, że nie poruszają się w momencie, kiedy podróżni z nich nie korzystają – odpowiada Aleksandra Grzelak, z biura komunikacji i promocji PKP SA. Dodaje, że informacja pasażerska jest dostępna na elektronicznych wyświetlaczach i na papierowych rozkładach jazdy, a ponadto wygłaszane są także komunikaty głosowe.
Dodatkowo podróżni mogą uzyskać informację w kasach biletowych. Decyzję o zamknięciu Centrum Obsługi Klienta na dworcu podjęło PKP Intercity – napisała w mailu przedstawicielka PKP SA.
Więcej informacji na temat modernizacji stacji Szczecin Główny, która zakończy się w 2019 roku, można znaleźć
tutaj.