Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Szczecin – AngermĂźnde do modernizacji dopiero po 2025 r.?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
30-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, 30 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Szczecin – AngermĂźnde do modernizacji dopiero po 2025 r.?
Pomimo faktu, że w ostatnich latach kolejowe przewozy transgraniczne łączące województwo zachodniopomorskie z naszym zachodnim sąsiadem rozwijają się, konieczne są dalsze zmiany, mające na celu polepszenie obsługi podróżnych. Kluczową kwestią pozostaje infrastruktura.

Funkcjonuje 8 par pociągów łączących Szczecin z Berlinem, z czego 5 wymaga przesiadki w Angermünde, jest także 8 par pociągów na linii Szczecin – Pasewalk – poinformował Daniel Paszun z Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego podczas zorganizowanego niedawno w Poznaniu posiedzenia Okrągłego Stołu Komunikacyjnego w ramach polsko-niemieckiego Partnerstwa Odry.

 - Pasażerowie oczekują przede wszystkim skrócenia czasu przejazdu, zwiększenie ilości bezpośrednich połączeń Szczecina z Berlinem, ograniczenie przesiadek na Angermünde, uatrakcyjnienia oferty biletowej w pociągu EC Szczecin – Berlin – Praga, rozszerzenie oferty przewozowej o nowe relacje, wspólnej obsługi linii nowoczesnym, niskopodłogowym taborem zarówno należącym do DB Regio, jak i samorządu województwa – dodał Paszun.

 Jak zaznaczył, konieczne jest rozważenie i zweryfikowanie terminu modernizacji  linii Szczecin – Angermünde. - Obecnie słyszymy o modernizacji dopiero po 2025 r. Obawiamy się, że tak odległy termin zniechęci trwale pasażerów i przeniesie ich na drogi kołowe – stwierdził samorządowiec.

 Inną kwestią poruszoną podczas wystąpienia Daniela Paszuna była elektryfikacja odcinka Gumieńce – Passow. To ok. 30 km linii. Dla poprawy skomunikowania polskiego i niemieckiego pogranicza kluczowe jest także podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h oraz eliminacja wymiany lokomotywy elektrycznej na spalinową na stacji Angermünde.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5