Partnerzy serwisu:
Biznes

Szafrański: Powinniśmy skoncentrować potencjalne przychody na głównych liniach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
29-09-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy, 29 września 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Szafrański: Powinniśmy skoncentrować potencjalne przychody na głównych liniach
- Mogę zaryzykować tezę, że państwo polskie powinno być odpowiedzialne za ok. 11-12 linii kolejowch, które są najważniejsze z punktu widzenia międzynarodowych korytarzy transportowych, a pozostałe powinny być liniami o znaczeniu regionalnym – powiedział Zbigniew Szafrański, prezes PKP PLK, podczas debaty „Polski Rynek Kolejowy – potencjał dla rozwoju” zorganizowanej na targach InnoTrans przez Railway Market – CEE Review i Wydawnictwo Rynek Kolejowy.

- W wielu przypadkach mamy lepszy stan techniczny linii o drugorzędnym znaczeniu niż linii o znaczeniu pierwszorzędnym, ponieważ liczba przewozów na tych liniach jest tak duża, że powoduje ich szybką eksploatację. Warto zadać pytanie: Kto powinien być odpowiedzialny za główne linie kolejowe i za linie regionalne. To powinno być określone w kontrakcie. Rozmowy na jego temat chcemy zainicjować z Ministerstwem Infrastruktury. Obecnie bowiem mamy taką sytuację, że z jednej strony są duże oczekiwania odnośnie jakości infrastruktury oraz narzekania, że działalność PKP PLK ogranicza się do wprowadzania coraz wolniejszych prędkości na kolejnych odcinkach, a z drugiej strony słyszymy, że nie ma pieniędzy. Dlatego chcemy stworzyć taki kontrakt, który by pozwolił położyć na jednym stole oczekiwania oraz fundusze, które mają być przeznaczone na ten cel – wyjaśnił szef PKP PLK.

- To oznacza, że w naszej obecnej sytuacji finansowej musimy rewidować nasze wydatki na linie drugorzędne. Musimy się zastanowić, czy jest uzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia utrzymywanie linii, na której odbywają się 3-4 kursy pasażerskie dziennie? W moim przekonaniu powinno być ich od 8 do 10. W innym przypadku powinniśmy uruchomić busy zamiast pociągów – dodał Zbigniew Szafrański.

- PKP PLK jest z formalnego punktu widzenia ogromną spółką akcyjną i odpowiada na zasadach biznesowych za sieć kolejową w Polsce. Dlatego powinniśmy skoncentrować potencjalne przychody na głównych liniach, które generują największe zyski dla nas. I jeżeli ktoś będzie chciał operować na linii z powodów politycznych czy społecznych nie ma problemu, ale ktoś musi pokryć deficyt generowany przez tę linię – podkreślił prezes spółki zarządzającej infrastrukturą kolejową w Polsce.
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

Warte uwagi

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

mg, Rynek Infrastruktury, 16 lipca 2011 18 lipca 2011

Szafrański: Powstrzymaliśmy proces degradacji infrastruktury kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

Biznes

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

mg, Rynek Infrastruktury 10 listopada 2011

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy TV

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy 11 listopada 2011

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

Infrastruktura

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

jm, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2011

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

Koleje Dużych Prę™dkości

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

mj, Rynek Infrastruktury 08 grudnia 2011

Zobacz również:

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

Warte uwagi

Szafrański: Trzy kryteria zamiast tylko ceny

mg, Rynek Infrastruktury, 16 lipca 2011 18 lipca 2011

Szafrański: Powstrzymaliśmy proces degradacji infrastruktury kolejowej w Polsce

Infrastruktura

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

Biznes

Szafrański: Przewozy pasażerskie kosztowne

mg, Rynek Infrastruktury 10 listopada 2011

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy TV

RK TV: Zbigniew Szafrański o światłowodach

Rynek Kolejowy 11 listopada 2011

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

Infrastruktura

Szafrański: Pociągi na Okęcie raczej pojadą

jm, Rynek Kolejowy 07 grudnia 2011

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

Koleje Dużych Prę™dkości

Szafrański: Jak zamrozić projekt, którego nie ma?

mj, Rynek Infrastruktury 08 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5