Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Cargo: Część taboru utknęła na zalanych stacjach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Cargo

Podziel się ze znajomymi:

PKP Cargo przyznaje, że niestety kilka pojazdów spółki uległo zalaniu podczas powodzi. W spółce w restrukturyzacji został powołany Zespół Zarządzania Kryzysowego, który na bieżąco monitoruje sytuację.

16 września (poniedziałek) spółka poinformowała, że sytuacja Zakładu Dolnośląskiego wygląda następująco:

  • Linia nr 137 – Kamieniec Ząbkowicki – Kędzierzyn Koźle całkowicie zamknięta. Unieruchomione stacje to Paczków, Nysa, Prudnik. Od Nysy w kierunku Opola unieruchomiona stacja Łambinowice.
  • Linia nr 137 – Kamieniec Ząbkowicki – Jaworzyna – stacja Mościsko Dzierżoniowskie zalana, brak możliwości przejazdu do Jaworzyny Śląskiej.
  • Linia nr 276 – Kamieniec Ząbkowicki – Wrocław Brochów – planowe zamknięcie torowe.
  • Linia nr 276 – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko Główne – stacje Bardo Przyłęk oraz Kłodzko Główne – całkowicie zalane. Posterunki zamknięte do odwołania.
  • W stacji Ścinawka Średnia na torze nr 6 znajduje się lokomotywa ST44-54 – zabezpieczona. Na bocznicy REGNARS pod załadunkiem znajduje się 0/32 wagony Ea (Osielec).
  • W stacji Kłodzko Główne znajdują się lokomotywy: ST48-49 – miała zabierać pociąg 644010 – tor nr 50, ST44-1233 – miała zabierać pociąg 644010 – tor 12, SM42-967 – lokomotywa z pociągu ratunkowego – tor nr 6, ST48-79 – wykolejona przez Cargo Service stoi na torze nr 4b.
  • Lokomotywy ST48-79 oraz SM42-967 zostały najbardziej zalane przez wodę. Po wstępnej rozmowie z przedstawicielem warsztatu będzie istniała konieczność wysuszenia silników trakcyjnych.
  • Na torze nr 12 stoi pociąg 674028 (36/0 Fas, Poznań Piątkowo).
  • Na torze nr 16 stoi pociąg 644010 (38/0 Ea, Dąbrowa Górnicza).
  • W stacji Kamieniec Ząbkowicki znajduje się pociąg 634000 (32/0 Ea Osielec).

Na obecną chwilę brak możliwości dojazdu pracowników do pracy od strony Nysy, Otmuchowa, Paczkowa, Głuchołaz, Złotego Stoku, połowy Kamieńca Ząbkowickiego oraz z całej Kotliny Kłodzkiej. Dojazd do pracy posiadają pracownicy zamieszkujący teren Kamieńca Ząbkowickiego (rejon stacji) oraz Ząbkowic Śląskich. Aktualnie jesteśmy na etapie ustalania ilości pracowników, których dotknęła fala powodziowa oraz ilości pracowników, która została unieruchomiona w miejscu zamieszkania.

Ponadto w Wałbrzychu jest brak dostępu do Internetu (usterka po stronie telekomunikacji kolejowej) W pozostałych lokalizacjach, tj. Legnica, Węgliniec i Wrocław Brochów bez jakichkolwiek skutków powodzi.

Podsumowując: w stacji Kłodzko 4 lokomotywy są „zablokowane” w związku z zalaniem stacji; w sytuacji gdy będzie to możliwe zostaną przesłane „na zimno” do Kamieńca Ząbkowickiego celem oceny stanu technicznego; ponadto brak możliwości dojazdu do stacji Nysa, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko oraz do stacji, w których odbywa się załadunek kruszyw.

Na terenach Zakładu Śląskiego: stacja Chałupki zamknięta dla towarowego ruchu międzynarodowego w obu kierunkach; zamknięcia prawdopodobnie do 22 września br., oraz Południowego PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji: pociągi z Zebrzydowic na teren Czech mogą być wyprawiane tylko po wcześniejszym uzgodnieniu ze stroną czeską.

Nie ma ruchu do Czech

Występują ograniczenia w jeździe w kierunku Czech przez stacje Chałupki, Zebrzydowice oraz możliwości załadunku kruszyw na terenie Dolnego Śląska, w szczególności Kamieniec Ząbkowicki i Kłodzko.

Po stronie czeskiej z kolei najbardziej poszkodowana została Ostrava. Najtrudniejsza sytuacja jest w okolicach Odry i jej dopływów, gdzie zlokalizowana jest kluczowa infrastruktura naszej spółki zależnej – PKP CARGO International a.s. oraz zakłady i bocznice kolejowe Klientów spółki.

Zarząd pozostaje w stałym kontakcie z Dyrektorami Zakładów z terenów objętych powodzią oraz spółkami zależnymi z tych rejonów.

Komunikat pochodzi z 16 września. Dziś (17 września), sytuacja może wyglądać inaczej, o czym piszemy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Po powodzi Ostrawa odcięta od sieci kolejowej [zdjęcia]

Infrastruktura

Duża część Dolnego Śląska bez pociągów, problemy na Śląsku [aktualizacja]

Pasażer

Dolnośląska kolej pod wodą [zdjęcia]

Infrastruktura

Dolnośląska kolej pod wodą [zdjęcia]

Michał Szymajda 16 września 2024

Powódź w Norwegii zdemolowała sieć kolejową (zdjęcia)

Infrastruktura

Zobacz również:

Po powodzi Ostrawa odcięta od sieci kolejowej [zdjęcia]

Infrastruktura

Duża część Dolnego Śląska bez pociągów, problemy na Śląsku [aktualizacja]

Pasażer

Dolnośląska kolej pod wodą [zdjęcia]

Infrastruktura

Dolnośląska kolej pod wodą [zdjęcia]

Michał Szymajda 16 września 2024

Powódź w Norwegii zdemolowała sieć kolejową (zdjęcia)

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5