29 kwietnia ponownie doszło do awarii systemu sprzedaży biletów poprzez portal intercity.pl Niedoszli pasażerowie mieli poważny problem z zakupem biletów na majówkę. 30 kwietnia ponownie są z intercity.pl problemy.
Do awarii intercity.pl doszło około godziny 20, ale już wcześniej pasażerowie sygnalizowali nam problemy z zakupem biletów. W momencie próby sprawdzenia rozkładu jazdy na portalu pasażerowie widzieli komunikat o zwiększonym zainteresowaniem zakupem biletów, prośbę o korzystanie z aplikacji IC Mobile Navigator lub systemu Bilkom. A także przeprosiny i obietnicę prac „z partnerem technologicznym PKP Informatyka” nad rozwiązaniem problemu. Do północy problemu jednak nie udało się rozwiązać. System odzyskał sprawność o poranku, niemniej sprawdzenie cen biletów z pozycji wyszukiwarki połączeń nadal nie jest możliwe.
[aktualizacja] Około godziny 12:00 30 kwietnia system na intercity.pl ponownie odmówił posłuszeństwa. Teraz nie można się już dostać nawet na portal intercity.pl Przypomnijmy: oficjalnie zakup biletów u konduktora (a kas biletowych w bardzo wielu mniejszych miejscowościach nie ma) jest niemożliwe z uwagi na obostrzenia pandemiczne.
- Obecnie występują czasowe utrudnienia w zakresie łączności z centralnym systemem sprzedaży i rezerwacji biletów PKP Intercity. Dostępność centralnego systemu rezerwacji jest ograniczona, co może powodować spowolnienie obsługi lub brak możliwości zakupu biletu w e-IC. Problem został zgłoszony do PKP Informatyka i trwają prace nad jego rozwiązaniem - wyjaśnia biuro prasowe PKP Intercity.
- Zgodnie z zapisami „Przejściowych szczególnych warunków i zasad odprawy oraz przewozu osób pociągami PKP Intercity w czasie obowiązywania ograniczeń przewozu pasażerów w związku z COVID-19”, nie ma możliwości kupna biletu u konduktora. Podróżni zobowiązani są do jego zakupu przed rozpoczęciem podróży, niezależnie od ewentualnych ograniczeń dostępności e-IC. Drużyny konduktorskie mają możliwość zweryfikowania czy na określoną relację jest do uzyskania rezerwacja miejsca w przypadku wyjątków określonych w przepisach przejściowych. Konduktor zatem może sprzedać bilet od stacji bez kasy biletowej (oraz w przypadku przejazdów OzN na wózku) po sprawdzeniu dostępności miejsc (w ramach limitu 50% miejsc). Natomiast w sytuacji awarii drużyny konduktorskie - zgodnie z przekazaną im dyspozycją - mogą sprzedawać bilety bez opłaty pokładowej/opłaty dodatkowej - wyjaśnia PKP Intercity.
Awarie systemu na intercity.pl, skutkujące brakiem możliwości zakupu biletów przez stronę, zdarzają się często. Po raz ostatni duża awaria
miała miejsce 21 lutego (do pełnej sprawności system wrócił dopiero z końcem lutego), wcześniej – 16 lipca 2020. Mniejsze awarie i problemy zdarzają się częściej. Przypomnijmy, że do bardzo poważnej awarii intercity.pl
doszło w majówkę 2018 roku.Z końcem lata 2020 roku PKP Informatyka (twórca systemu, z którego korzysta PKP Intercity) rozpoczęło
przymiarki do budowy nowego systemu. Przetargu w tym zakresie nie doczekaliśmy się jednak do tej pory.