Zakup biletów PKP Intercity będzie teraz łatwiejszy i wygodniejszy. Zakończyły się testy nowej odsłony internetowego systemu sprzedaży. Nowe funkcje w aplikacji pozwolą znaleźć i zaplanować najbardziej dogodną podróż, pod względem ceny, czasu przejazdu i ofert specjalnych. System podpowiada pasażerom, z jakich zniżek mogą skorzystać.
Uruchomienie wersji systemu e-IC 2.0 było wyczekiwanym momentem dla wielu pasażerów. Nowoczesny pakiet rozwiązań funkcjonalnych i graficznych ma na celu przede wszystkim ułatwienie zakupu biletów pasażerom PKP Intercity. Wprowadzone dotychczas rozwiązania są uzupełniane kolejnymi. Odpowiadając na potrzeby Klientów oraz analizując procesy zakupowe, system e-IC 2.0 już teraz jest rozwiązaniem jakiego oczekiwali pasażerowie.
Nowości w e-IC 2.0
Od sierpnia klienci korzystający z usług PKP Intercity mają możliwość zakupu biletów okresowych wraz z rezerwacjami do nich w systemie online. Bilety można nabyć w ramach koszyka zakupów. Nie ma już konieczności zakładania konta w serwisie. Osoby przesiadające się pomiędzy stacjami aglomeracji warszawskiej mają możliwość zakupu biletu na takie połączenie z przesiadkowym transferem. Strona e-IC 2.0 dostępna jest w języku angielskim. Co więcej?
- Możliwość wyszukiwania połączeń w dwie strony;
- Wybór parametrów takich jak liczba pasażerów (dzieci i dorośli), dostępne ulgi względem wieku, udogodnienia np. podróż w strefie ciszy, z miejscami do leżenia lub spania czy też miejsce dla roweru;
- Podpowiedzi dostępnych ofert np. Bilet Rodzinny, Duża Rodzina czy Taniej z Bliskimi;
- Wyszukiwarka ulgi ustawowej czy handlowej spośród dostępnych ulg;
- Na liście połączeń podróżni otrzymują całkowitą cenę za przejazd konkretnym pociągiem dla wskazanych przez siebie parametrów podróży tzn. z uwzględnieniem wszystkich pasażerów i ulg;
- W przypadku, gdy podróżny spełnia określone warunki na liście połączeń zastosowane zostaną automatycznie oferty zniżkowe;
- Prosty i przejrzysty podgląd dostępności miejsc z uwzględnieniem miejsc zwykłych i specjalnych;
- Podróżny może sprawdzić, z którego peronu odjeżdża jego pociąg oraz widzi trasę swojej podróży;
- Podgląd etapów ścieżki zakupowej gdzie Klient się znajduje oraz możliwość cofnięcia się do wcześniejszego etapu;
- Profile zakupowe ze wskazaniem najczęściej wybieranych relacji;
- Możliwość dodania biletu do kalendarza;
- Możliwość wpisania miasta docelowego a nie nazwy stacji. System podpowie wszystkie dostępne połączenia i nazwy stacji na podstawie nazw dworców w wybranym mieście.
Przekierowanie z wyszukiwarek zewnętrznych
Osoby korzystające z zewnętrznych wyszukiwarek połączeń będą stopniowo przekierowywane na stronę e-IC 2.0. Już teraz istnieje możliwość przekierowania do systemu z Google Maps,
Portalu Pasażera należącego do PKP PLK, z zakładki
Promobilet PKP Intercity oraz przez
wyszukiwarkę połączeń PKP Intercity dla osób z niepełnosprawnościami. Kolejne przekierowania jakich mogą się spodziewać pasażerowie wdrożone będą w następnych krokach. Serwis e-IC 2.0 dostępny jest pod adresem ebilet.intercity.pl i działa równolegle do obecnego systemu e-IC. Na stronie intercity.pl
nad wyszukiwarką dostępny jest link kierujący do nowej platformy. Państwowy przewoźnik przygotował
filmik opisujący sposób działania nowego systemu sprzedaży.
Co jeszcze w tym roku?
Rozwój systemu e-IC 2.0 jest nieodłącznym elementem budowania komfortu i zadowolenia pasażerów PKP Intercity. Dlatego też, by zapewnić także najwyższą jakość usług już od momentu zakupu biletu zaplanowane zostały stopniowe rozszerzenia funkcjonalności systemu. Jeszcze w tym roku - o czym informuje przewoźnik - będziemy mogli poprzez internetowy system sprzedaży zakupić bilety na miejsca do siedzenia, leżenia oraz sypialne w komunikacji międzynarodowej.