Partnerzy serwisu:
Innowacje

System antykradzieżowy sieci trakcyjnej na testach

Dalej Wstecz
Partner działu

Partner działu:

Data publikacji:
09-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Eliminacja kradzieży sieci trakcyjnej to ograniczenie zmian w kursowaniu pociągów, strat finansowych, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Takie efekty powinien przynieść testowany w Żmigrodzie system antykradzieżowy. Projekt jest realizowany w ramach wspólnego przedsięwzięcia PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju BRIK – Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej.

Jak informuje PKP PLK, na kolejowym poligonie w Żmigrodzie rozpoczęły się testy antykradzieżowego systemu sieci trakcyjnej. Celem jest ochrona zelektryfikowanych linii kolejowych – ograniczenie zmian w ruchu pociągów oraz strat materialnych. Nowoczesne urządzenie z systemem czujników powinno szybko sygnalizować przygotowania do ingerencji lub uszkodzenie sieci trakcyjnej.

Zestawy czujników umieszczono na słupach trakcyjnych. Ich zadaniem jest rozpoznanie działań osób nieuprawnionych przy sieci trakcyjnej i przekazanie informacji do pracowników kolei. System bazuje na analizie różnych sygnałów m.in. zaniku napięcia, drgań przewodów i naciągu sieci trakcyjnej. Dodatkowo monitoring z czujnikiem ruchu wykrywa pojazdy i osoby w pobliżu linii w dzień i w nocy. Zasilanie systemu zapewniają panele fotowoltaiczne.

Testowane antykradzieżowe rozwiązanie ma zapewnić szybką reakcję służb technicznych. System powinien zapobiegać wjazdowi pociągów w uszkodzoną sieć trakcyjną oraz eliminować możliwość porażeniem prądem.

Zakończenie testów systemu zaplanowano w III kw. 2022 r. Po analizie rezultatów prac badawczo-rozwojowych będą podejmowane decyzje dotyczące wdrożenia rozwiązania na sieci kolejowej. Zadanie „Opracowanie i wdrożenie elementów systemu antykradzieżowego sieci jezdnej w transporcie szynowym” realizowane jest przez konsorcjum firm, lider: Instytutu Kolejnictwa.

Kolej na innowacje!

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia BRIK – Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej na rozwój innowacji na kolei do 2033 r. przeznaczą łącznie 100 mln zł. Celem działań jest wzrost innowacyjności i konkurencyjności transportu kolejowego.

Wśród 10 już realizowanych projektów BRIK są m.in.: opracowanie oraz wdrożenie systemu pomiaru temperatury szyn kolejowych, opracowanie systemu zarządzania oświetleniem, rozwiązania umożliwiające zastosowanie paneli fotowoltaicznych na ekranach akustycznych.

W ogłoszonym II konkursie PLK i NCBR poszukują nowych możliwości rozwoju innowacji w branży kolejowej w obszarach: bezpieczeństwo ruchu kolejowego, efektywność energetyczna, ekologia i usprawnienie procesu diagnostyki infrastruktury - przypomina PLK.
Partner działu

Partner działu:

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Świętoszów. Kradł szyny kolejowe z pomocą osobówki

Infrastruktura

Świętoszów. Kradł szyny kolejowe z pomocą osobówki

Policja, oprac. DS 25 października 2024

Lwóweccy policjanci zatrzymali złodziei infrastruktury kolejowej

Infrastruktura

Trzy osoby zatrzymane podczas próby kradzieży torów

Infrastruktura

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

Warte uwagi

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

ak, Rynek Kolejowy/SOK 16 lutego 2014

Zobacz również:

Świętoszów. Kradł szyny kolejowe z pomocą osobówki

Infrastruktura

Świętoszów. Kradł szyny kolejowe z pomocą osobówki

Policja, oprac. DS 25 października 2024

Lwóweccy policjanci zatrzymali złodziei infrastruktury kolejowej

Infrastruktura

Trzy osoby zatrzymane podczas próby kradzieży torów

Infrastruktura

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

Warte uwagi

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

ak, Rynek Kolejowy/SOK 16 lutego 2014

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5