Partnerzy serwisu:
Innowacje

System antykradzieżowy sieci trakcyjnej na testach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Data publikacji:
09-01-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Eliminacja kradzieży sieci trakcyjnej to ograniczenie zmian w kursowaniu pociągów, strat finansowych, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Takie efekty powinien przynieść testowany w Żmigrodzie system antykradzieżowy. Projekt jest realizowany w ramach wspólnego przedsięwzięcia PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju BRIK – Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej.

Jak informuje PKP PLK, na kolejowym poligonie w Żmigrodzie rozpoczęły się testy antykradzieżowego systemu sieci trakcyjnej. Celem jest ochrona zelektryfikowanych linii kolejowych – ograniczenie zmian w ruchu pociągów oraz strat materialnych. Nowoczesne urządzenie z systemem czujników powinno szybko sygnalizować przygotowania do ingerencji lub uszkodzenie sieci trakcyjnej.

Zestawy czujników umieszczono na słupach trakcyjnych. Ich zadaniem jest rozpoznanie działań osób nieuprawnionych przy sieci trakcyjnej i przekazanie informacji do pracowników kolei. System bazuje na analizie różnych sygnałów m.in. zaniku napięcia, drgań przewodów i naciągu sieci trakcyjnej. Dodatkowo monitoring z czujnikiem ruchu wykrywa pojazdy i osoby w pobliżu linii w dzień i w nocy. Zasilanie systemu zapewniają panele fotowoltaiczne.

Testowane antykradzieżowe rozwiązanie ma zapewnić szybką reakcję służb technicznych. System powinien zapobiegać wjazdowi pociągów w uszkodzoną sieć trakcyjną oraz eliminować możliwość porażeniem prądem.

Zakończenie testów systemu zaplanowano w III kw. 2022 r. Po analizie rezultatów prac badawczo-rozwojowych będą podejmowane decyzje dotyczące wdrożenia rozwiązania na sieci kolejowej. Zadanie „Opracowanie i wdrożenie elementów systemu antykradzieżowego sieci jezdnej w transporcie szynowym” realizowane jest przez konsorcjum firm, lider: Instytutu Kolejnictwa.

Kolej na innowacje!

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia BRIK – Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej na rozwój innowacji na kolei do 2033 r. przeznaczą łącznie 100 mln zł. Celem działań jest wzrost innowacyjności i konkurencyjności transportu kolejowego.

Wśród 10 już realizowanych projektów BRIK są m.in.: opracowanie oraz wdrożenie systemu pomiaru temperatury szyn kolejowych, opracowanie systemu zarządzania oświetleniem, rozwiązania umożliwiające zastosowanie paneli fotowoltaicznych na ekranach akustycznych.

W ogłoszonym II konkursie PLK i NCBR poszukują nowych możliwości rozwoju innowacji w branży kolejowej w obszarach: bezpieczeństwo ruchu kolejowego, efektywność energetyczna, ekologia i usprawnienie procesu diagnostyki infrastruktury - przypomina PLK.
Partnerzy działu

Partner działu:
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lwóweccy policjanci zatrzymali złodziei infrastruktury kolejowej

Infrastruktura

Lwóweccy policjanci zatrzymali złodziei infrastruktury kolejowej

inf. pras oprac. JM 12 kwietnia 2023

Trzy osoby zatrzymane podczas próby kradzieży torów

Infrastruktura

Niemcy: 17 tysięcy pociągów opóźnionych w wyniku kradzieży infrastruktury

Śšwiat

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

Warte uwagi

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

ak, Rynek Kolejowy/SOK 16 lutego 2014

Zobacz również:

Lwóweccy policjanci zatrzymali złodziei infrastruktury kolejowej

Infrastruktura

Lwóweccy policjanci zatrzymali złodziei infrastruktury kolejowej

inf. pras oprac. JM 12 kwietnia 2023

Trzy osoby zatrzymane podczas próby kradzieży torów

Infrastruktura

Niemcy: 17 tysięcy pociągów opóźnionych w wyniku kradzieży infrastruktury

Śšwiat

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

Warte uwagi

We Wrocławiu skradziono prawie 1,5 tony szyn

ak, Rynek Kolejowy/SOK 16 lutego 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5