Partnerzy serwisu:
Biznes

Sympozjum w CNTK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
27-03-2009
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CNTK/Rynek Kolejowy, 27 marca 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Sympozjum w CNTK
W dniu 24 marca 2009 r. odbyło się w Centrum Naukowo Technicznym Kolejnictwa w Warszawie (zorganizowane przez Laboratorium Badań Materiałów i Elementów Konstrukcji CNTK) Sympozjum na temat: „Zastosowanie farb wodorozcieńczalnych do malowania pojazdów szynowych”.

Zgromadziło ono przedstawicieli: producentów taboru oraz jednostek wykonujących naprawy i modernizacje pojazdów, producentów i dystrybutorów wyrobów lakierowych oraz urządzeń do ich aplikacji, właścicieli taboru, jednostek badawczych i certyfikujących oraz komisarzy odbiorczych.

Zebranych powitał Dyrektor CNTK dr inż. Andrzej Żurkowski.

Gościem honorowym konferencji była Pani Prezes Polskiego Stowarzyszenia Korozyjnego dr inż. Agnieszka Królikowska.

Referaty były zaprezentowane w ramach dwóch sesji prowadzonych przez dr inż. Jolantę Radziszewską-Wolińską, która też przedstawiła pierwszy z nich (przygotowany wspólnie z inż. E. Naduk i mgr D. Milczarek).

Sympozjum było poświęcone aktualnym wymaganiom prawnym w zakresie środowiska naturalnego oraz środowiska pracy:
• Dyrektywa Rady 1999/13/EC z dnia 11 marca 1999 r. w sprawie ograniczenia emisji lotnych związków organicznych spowodowanej użyciem organicznych rozpuszczalników podczas niektórych czynności i w niektórych urządzeniach mająca na celu obniżenie lub zapobieganie pośrednim lub bezpośrednim wpływom emisji lotnych związków organicznych do środowiska głównie do powietrza, a także potencjalnemu ryzyku dla ludzkiego zdrowia poprzez zapewnienie środków i odpowiednich procedur.
• Dyrektywa 2004/42/We Parlamentu Europejskiego I Rady z dnia 21 kwietnia 2004 w sprawie ograniczeń emisji lotnych związków organicznych w wyniku stosowania rozpuszczalników organicznych w niektórych farbach i lakierach oraz produktach do odnawiania pojazdów. Celem jej jest ograniczenie ogólnej zawartości LZO (lotnych związków organicznych) w niektórych farbach i lakierach i produktach do odnawiania pojazdów w celu zapobiegania lub redukcji zanieczyszczeń powietrza wynikających z udziału LZO w tworzeniu ozonu troposferycznego.

Omówione zostały również aktualne trendy europejskie do stosowania farb wodorozcieńczalnych jako najlepsze rozwiązanie pozwalające na skuteczne ograniczenie emisji LZO, poprawę komfortu i bezpieczeństwa pracy w malarniach, a jednocześnie uzyskanie powłok spełniających oczekiwania odbiorców.

Dyskusja w końcowej części spotkania umożliwiła uczestnikom wymianę poglądów, własnych doświadczeń oraz potrzeb w dziedzinie wymalowań taboru.

W ramach podsumowania stwierdzono, że:
• farby wodorozcieńczalne - mimo wymaganych nakładów finansowych na niezbędne wyposażenie malarni oraz większych kosztów jednostkowych samych farb o (10 do 25)% w stosunku do farb rozpuszczalnikowych – zaczną być coraz powszechniej stosowane również przy modernizacji oraz produkcji taboru na rynek polski,
• przejściową formę dostosowawczą mogą stanowić zestawy hybrydowe,
• tempo zmian dyktować będą dwa czynniki:
o życzenia odbiorców (wyspecyfikowane w wymaganiach przetargowych),
o restrykcje Dyrektyw wymagających ograniczenia emisji LZO (zwanym też z j. ang. VOC).

Sympozjum towarzyszyła również wystawa producentów farb wodorozcieńczalnych oraz urządzeń do ich aplikacji.
 

\

* Aleksander Sasim, prezes firmy Becker Farby Przemysłowe opowiadał o możliwościach wykorzystania farb wodorozcieńczalnych w kolejnictwie.

\

* Z dużym zainteresowaniem zebrani słuchali wykładu Heleny Kuczyńskiej z Instytutu Inżynierii Materiałów Polimerowych i Barwników.

\

* Dorota Kropelnicka-Babian przekonywała, że optymalnym rozwiązaniem jest farby wodorozcieńczalne z rozpuszczalnikami (rozwiązanie hybrydowe).

\

* Oryginalny wykład zaprezentował prezes firmy Lankwitzer Polska, Piotr Kubacki (fot. Rynek Kolejowy).

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Śląski kontrakt konsorcjum Ove Arup - CNTK

Biznes

Śląski kontrakt konsorcjum Ove Arup - CNTK

Rynek Kolejowy, 28 kwietnia 2009 28 kwietnia 2009

235 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej

Tabor i technika

235 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej

Andrzej Massel, 29 maja 2009 29 maja 2009

CNTK uzyskało przedłużenie dla typowych badań kolejowych pojazdów szynowych

Tabor i technika

CNTK uzyskało przedłużenie dla typowych badań kolejowych pojazdów szynowych

Rynek Kolejowy, CNTK, 28 kwietnia 2010 28 kwietnia 2010

CNTK zmieniło nazwę

Prawo i polityka

CNTK zmieniło nazwę

Insytut Kolejnictwa, 21 maja 2010 21 maja 2010

Zobacz również:

Śląski kontrakt konsorcjum Ove Arup - CNTK

Biznes

Śląski kontrakt konsorcjum Ove Arup - CNTK

Rynek Kolejowy, 28 kwietnia 2009 28 kwietnia 2009

235 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej

Tabor i technika

235 km/h na Centralnej Magistrali Kolejowej

Andrzej Massel, 29 maja 2009 29 maja 2009

CNTK uzyskało przedłużenie dla typowych badań kolejowych pojazdów szynowych

Tabor i technika

CNTK uzyskało przedłużenie dla typowych badań kolejowych pojazdów szynowych

Rynek Kolejowy, CNTK, 28 kwietnia 2010 28 kwietnia 2010

CNTK zmieniło nazwę

Prawo i polityka

CNTK zmieniło nazwę

Insytut Kolejnictwa, 21 maja 2010 21 maja 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5