Do służby wróciły wszystkie spalinowo-elektryczne zespoły trakcyjne, które dla przewoźnika Ferrovia Circumetnea wyprodukował nowosądecki Newag. Przeglądy i naprawy jednostek wykonano bez udziału polskiego producenta.
Cztery najnowsze w taborze sycylijskiego operatora pojazdy zostały odstawione na boczne tory z początkiem 2022 roku. Pojazdy miały przejść przeglądy, ale ich producent – nowosądecki Newag, nie zgodził się na wykonanie ich według warunków przestawionych przez przewoźnika. Jak pisaliśmy wcześniej, Newag zapowiedział, że nie będzie naprawiał pojazdów, z uwagi na fakt, że FCE oczekiwał wykonania przeglądów w bardzo ograniczonym zakresie (inaczej niż zakładał program utrzymania pojazdu) przy jednoczesnym wymogu gwarancji bezawaryjnej i bezpiecznej pracy przez kilka lat. Ostatecznie zadania tego podjął się
wykonawca związany z hiszpańskim producentem taboru CAF.W końcu, po 16 miesiącach od wyłączenia pojazdów z ruchu, późną wiosną 2023 roku do ruchu wróciły pojazdy 002 i 003, a niedawno pasażerów zaczęły wozić także kolejne dwa pojazdy (Newag dostarczył na wyspę cztery pojazdy) - 001 i 004.
Dostawy Vulcano na Sycylię były ciekawą próbą wejścia Newagu na rynek pojazdów wąskotorowych dla ruchu regionalnego. Apetyt nowosądeckiego zakładu na dostawy był większy, jednak skończyło się na czterech jednostkach dla operatora Ferrovie Circumetnea.