Discovery Channel zaprosiło Grupę KZN Bieżanów do współpracy przy nagrywaniu programu “Nietypowe transporty”. Pracownicy krakowskiego holdingu oraz technologia blokowego transportu rozjazdów-Switcher, brali udział w przygotowaniu dwóch odcinków serii, których emisja nastąpi 30 listopada i 7 grudnia.
- Ideą paradokumentalnej serii jest pokazanie jak skutecznie i bezpiecznie przewieźć cenny ładunek, korzystając z nietypowych maszyn i urządzeń. Przy produkcji odcinków świadomie koncentrowaliśmy się na tych środkach transportu, z którymi przeciętny Kowalski spotyka się nieco rzadziej, włączając w to praktycznie nie ukazywany wcześniej w podobnych formatach telewizyjnych transport kolejowy – mówi Marcin „Martinez” Swystun producent z domu produkcyjnego Outpost One Entertainment, realizującej Nietypowe transporty na zlecenie Discovery Communications. – Switcher i rozjazdy z KZN-u wpisywały się naturalnie w tę koncepcję. Wielotonowe, wielkie konstrukcje muszą bowiem trafić bezpiecznie i o czasie w miejsce na którym przez lata będą wykorzystywane do prowadzenia ruchu kolejowego – podkreśla Swystun.
Dla Grupy KZN Bieżanów zaproszenie do współtworzenia paradokumentalnej serii było potwierdzeniem skutecznej promocji Switchera i koncepcji blokowego transportu rozjazdów. – Fakt, że zgłasza się do nas Discovery Channel i zachęca nas do stworzenia wspólnego projektu, to potwierdzenie skuteczności naszych działań. Nietypowy wagon z platformą i dźwigami, jest nie tylko skutecznym narzędziem wykonywania kolejowych robót, ale i bardzo wdzięcznym obiektem do filmowania i fotografowania – podkreśla Remigiusz Tytuła, rzecznik Grupy KZN Bieżanów. – Switcher, promowany nie tylko poprzez branżowe kanały, ale także ogólnodostępne youtube czy firmowe fanpejdże, funkcjonuje już również poza branżą, jawiąc się producentom takich programów jak „Nietypowe transporty”, jak żółty, kolejowy transformers. I mam nadzieję, że z równą mocą podziała na wyobraźnię widzów – akcentuje Tytuła.
W cały projekt oprócz Switchera i pracowników krakowskiego holdingu zaangażowały się także spółki Omniloko- jako przewoźnik; i Eco-Baza- wykonawca prac budowlanych w Dąbrowie Górniczej, na zlecenie której realizowana była dostawa rozjazdów w blokach. A ich wkład pracy i realne zaangażowanie pozwoliło odnieść sukces nie tylko na tradycyjnym polu inwestycyjnym, ale również telewizyjnym.
Samo nietypowe przedsięwzięcie – tu blokowy transport rozjazdów Rkpd 60E1-190-1:9 na stację Dąbrowa Górnicza Wschód – nie zbuduje całej fabuły. Potrzebni są wyraziści ludzie, którzy poradzą sobie z zadaniem, ale równocześnie swoją pracą i osobowością zaintrygują widza. Sprzedadzą, to co robią na co dzień, szerokiej publiczności, może nawet potencjalnym pracownikom krakowskiej grupy... – I w KZN „Bieżanów” i w KZN Rail, czyli w obu spółkach krakowskiego holdingu zaangażowanych w ten projekt, nie brakuje takich pełnowymiarowych „bohaterów”, których działanie świetnie sprzedawało się w oku kamery. Tego typu produkcje staramy się prowadzić reżysersko tak, aby w ciekawy i zajmujący sposób ukazywać spektrum wyzwań związanych z pracą naszych bohaterów. Korzystaliśmy przy tym z nieocenionej pomocy uczestników naszej serii, czyli fachowców takich Mateusz Kozak, czy Dariusz Prasiel, którzy znają branżę od lat i są w stanie wprowadzić nas - producentów, będących przecież laikami w tych tematach, w niuanse ich pracy – zaznacza Marcin Swystun.
- Problemy w zakładzie, na trasie, czy na budowie, to tak naprawdę wyciągnięte z dokumentów obsługi Switchera hipotetyczne sytuacje awaryjne, które rozwiązywaliśmy zgodnie z zapisanymi procedurami. Tym samym cały projekt miał dla nas znaczenie nie tylko promocyjne, ale również szkoleniowe, pozwalając przećwiczyć sytuację np. zatrzymania dźwigu w trakcie prac budowlanych – zaznacza rzecznik KZN-u. – Sportowa zasada First is First, Second is Nowhere sprawdza się też w marketingu, dlatego zdecydowaliśmy się na działanie „z marszu”, nie czekając do kolejnych odcinków i serii aż Switcher pojedzie dla przykładu z dużo nowocześniejszymi rozjazdami high-speed na którąś z modernizowanych magistral kolejowych. Jesteśmy zadowoleni z tego debiutu na małym ekranie, przeznaczonego, bądź co bądź, dla szerokiej, pozabranżowej publiczności – kończy Tytuła.
Emisja „Nietypowych transportów”: piątek, godz. 21; powtórki programu: Powtórki: sobota 17:00, niedziela 22:00, z czwartku na piątek o 0:00, piątek 17:00.