Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Swing Duo już na testach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Pierwszy dwukierunkowy Swing Duo, który przedwczoraj dotarł do zajezdni Tramwajów Warszawskich, rozpoczął już testy. Mają zakończyć się jeszcze w tym tygodniu.  O tym, kiedy na pokład zabierze pasażerów zadecyduje Ministerstwo Transportu.

- Instytut Gospodarki Przestrzennej i Mieszkalnictwa przeprowadza testy tramwaju typu 120 Na Swing Duo celem uzyskania homologacji. Do końca tego tygodnia Instytut przekaże protokół z tych badań producentowi wagonu firmie PESA. Potem producent złoży wniosek do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej celem uzyskania homologacji - mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

- To kiedy zostanie tramwaj dopuszczony do ruchu zależy w dużym stopniu od tego kiedy tramwaj otrzyma homologację od Ministerstwa - mówi rzecznik. Nowy tramwaj nie będzie jednak bezużytecznie czekał na decyzję urzędników - W tym samym czasie nasi motorniczowie będą szkoleni w zakresie obsługi nowego pojazdu - zapewnił rzecznik.

Tramwaje Warszawskie nie podają jeszcze, kiedy do stolicy dotrze pozostałych pięć dwukierunkowych tramwajów. Ma do tego dojść jeszcze jesienią. Miejski przewoźnik zamówił sześć tramwajów dwukierunkowych w ramach kontraktu na 186 tramwajów, ponieważ pojawiły się znaczne opóźnienia w budowie nowej linii na Tarchomin. Na przełomie roku, po ukończeniu budowy sieci trakcyjnej, Swingi Duo pojadą po moście Marii Skłodowskiej-Curie (Północnym) do tymczasowej zawrotki przy ul. Myśliborskiej, zlokalizowanej w niewielkiej odległości od przeprawy.

- Swing Duo różni się od Swinga przede wszystkim tym, że ma dwie kabiny – na krańcach pojazdu. To umożliwi zmianę kierunku jazdy – bez zawracania na pętli. To bardzo istotne rozwiązanie, które na pewno będzie wykorzystywane na moście Północnym. Tramwaj musi być w pełni dostosowany do poruszania się w obu kierunkach. Są drzwi po obu stronach, są dwa biletomaty, a także dwie rampy dla niepełnosprawnych – wymienia cechy nowego pojazdu rzecznik Tramwajów Warszawskich. Z powodu umiejscowienia dodatkowych drzwi i kabin motorniczych, zmniejszyła się liczba miejsc siedzących w tramwaju. Zostało to po części zrekompensowane wprowadzeniem układu siedzeń 2+1 tam, gdzie było to możliwe. Ostatecznie w  tramwaju jest 28 miejsc siedzących.

Tramwaje Warszawskie najprawdopodobniej jeszcze przed skierowaniem tramwaju na most Północny będą chciały wykorzystać pojazd do obsługi remontowanych linii, gdzie korzystanie z pętli będzie utrudnione. Jednak nastąpi to dopiero po uzyskaniu homologacji z MTBiGM.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 kwietnia 2024

Tak pociąg Pesy dotarł do Ghany [film]. Pierwsze kursy w maju?

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy Swing Duo już w Warszawie

Zintegrowany transport

Pierwszy Swing Duo już w Warszawie

lp, Rynek Kolejowy 07 sierpnia 2012

Dwukierunkowy Swing z homologacją

Tabor i technika

Dwukierunkowy Swing z homologacją

Gazeta Wyborcza 07 września 2012

Warszawa: Co z kagańcem w Swingach Duo?

Zintegrowany transport

Warszawa: Co z kagańcem w Swingach Duo?

wu, Rynek Kolejowy 07 lutego 2013

Pozostałe z wątku:

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Prawo i polityka

Fabryka Pesy ledwo mieści nieodebrane pociągi RegioFox [zdjęcia]

Michał Szymajda 21 kwietnia 2024

Tak pociąg Pesy dotarł do Ghany [film]. Pierwsze kursy w maju?

Tabor i technika

Zobacz również:

Pierwszy Swing Duo już w Warszawie

Zintegrowany transport

Pierwszy Swing Duo już w Warszawie

lp, Rynek Kolejowy 07 sierpnia 2012

Dwukierunkowy Swing z homologacją

Tabor i technika

Dwukierunkowy Swing z homologacją

Gazeta Wyborcza 07 września 2012

Warszawa: Co z kagańcem w Swingach Duo?

Zintegrowany transport

Warszawa: Co z kagańcem w Swingach Duo?

wu, Rynek Kolejowy 07 lutego 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5