Po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 25 w rejonie Sandomierza władze wojewódzkie przywrócą całoroczne regionalne połączenie kolejowe do tego miasta. Od latoferta jest tam bardzo skromna i opiera się niemal wyłącznie na pociągach dalekobieżnych. Część planowanych kursów pojedzie w bezpośredniej relacji do i z Kielc.
Trwa mocno opóźniona modernizacja linii kolejowej nr 25 w rejonie Sandomierza. W czerwcu PKP PLK zapowiedziały, że inwestycji nie uda się zakończyć w tym roku, ale do grudnia sfinalizowane mają zostać roboty zasadnicze. Nie znamy wciąż konkretnej daty przywrócenia ruchu (aktualnie jest on wstrzymany na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz), ale wiemy już, że po jego wznowieniu oferta dla podróżnych ulegnie istotnej poprawie.
Cztery pary kursów, w tym jedna do Kielc
Od wielu lat połączeń obsługujących Sandomierz jest bardzo niewiele. W ostatnim czasie PKP Intercity uruchamiało tam dwie pary kursów relacji Warszawa – Przemyśl (teraz są one zastępowane autobusami), a samorząd wojewódzki finansował przewozy kolejowe wyłącznie w letnie weekendy. W tym roku nie są one realizowane w ogóle z uwagi na nieprzejezdność linii. Po zakończeniu prac PKP Polskich Linii Kolejowych urząd marszałkowski będzie natomiast utrzymywać połączenia całoroczne.
– W przypadku zakończenia prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 25 na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz planujemy uruchomienie czterech par stałych połączeń regionalnych kursujących do Sandomierza – zapowiada Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. Raz dziennie możliwy ma być bezpośredni dojazd do i z Kielc. W pozostałych przypadkach należy spodziewać się konieczności przesiadki w Skarżysku-Kamiennej. Należy przy tym zauważyć, że liczba połączeń pozostanie stosunkowo niewielka w porównaniu do oferty przewoźników autobusowych (np. siedem bezpośrednich kursów z Kielc do Sandomierza dziennie) i do nakładów inwestycyjnych związanych z modernizacją linii kolejowej (ok. 677 mln zł netto).
Oferta w Ostrowcu i Końskich bez większych zmian
– Liczba połączeń kursujących na odcinku Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski zostanie natomiast utrzymana na obecnym poziomie – informują służby prasowe marszałka. Należy zatem spodziewać się, że w kolejnej edycji rocznego rozkładu jazdy miasta połączy ok. 12 par kursów. Czas przejazdu wynosi w tym przypadku 47 – 48 minut.
Województwo świętokrzyskie utrzymuje przewozy także na dalszym odcinku linii nr 25 – ze Skarżyska-Kamiennej do Końskich, a także do Opoczna i Tomaszowa Mazowieckiego w województwie łódzkim. Również w przypadku tej relacji nie należy spodziewać się uruchamiania dodatkowych połączeń. – Organizator publicznego transportu zbiorowego na terenie województwa świętokrzyskiego nie planuje zmian w dotychczasowej ofercie przewozów kolejowych – usłyszeliśmy w UMWŚ.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.