Po trudnym dla podróżnych początku roku sytuacja świętokrzyskiego zakładu Polregio w zakresie taboru spalinowego jest ustabilizowana. Spółka nie ma więc aktualnie problemów z obsługą międzywojewódzkiej trasy ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego i Łodzi. Bez przeszkód przewozy realizuje także drugi operator, Łódzka Kolej Aglomeracyjna.
W tym roku dwukrotnie dochodziło do poważnych utrudnień na trasie z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej spowodowanych problemami taborowymi Polregio. Operator, który z niedoborem czynnych pojazdów spalinowych boryka się także w województwach lubuskim, opolskim i wielkopolskim, odwoływał część kursów realizowanych przez swój świętokrzyski zakład najpierw na przełomie stycznia i lutego, a potem w marcu. Aby uniknąć dalszych komplikacji, przewoźnik wydzierżawił od prywatnego SKPL Cargo dodatkową jednostkę serii SN82.
Zakończyła się awaryjna naprawa własnego taboru
Spalinowy zespół trakcyjny wszedł do służby na trasie łączącej województwa łódzkie i świętokrzyskie pod koniec marca. Zakończyło to kilkudniowy okres realizacji części kursów autobusami zastępczymi, co miało związek z ogłoszoną wówczas przez operatora nagłą awarią jednego z własnych pojazdów. Teraz sytuacja taborowa w województwie świętokrzyskim wreszcie wydaje się ustabilizowana. – Pojazd, który był wyłączony z ruchu w związku z naprawą, jest w eksploatacji i obsługuje pociągi na linii nr 25 – informuje bowiem Zespół Prasowy Polregio.
Spółka nie wskazała natomiast, kiedy zakończy się okres dzierżawy jednostki należącej do SKPL, która trafiła do Skarżyska-Kamiennej niespełna dwa miesiące temu. – Stanowi to tajemnicę przedsiębiorstwa – usłyszeliśmy. Nie wiemy także, czy pojazd w kolejnych miesiącach pozostanie w dyspozycji świętokrzyskiego zakładu, czy też będzie przekazany w inny region kraju.
Sytuacja w regionach powoli się poprawia
Problemy z dostępnością taboru spalinowego pozostają bowiem odczuwalne w skali ogólnopolskiej. Dotknęły przy tym nie tylko pasażerów Polregio, ale i Kolei Mazowieckich. Te wychodzą jednak z kryzysu i w ostatnich tygodniach przywróciły rozkładową obsługę tras zbiegających się w Sierpcu. Autobusowa komunikacja zastępcza nie jest także utrzymywana pomiędzy stacjami Ostrołęka i Chorzele, a w kolejnych tygodniach spółka odbiera z napraw poszczególne unieruchomione na długie miesiące pojazdy.
Wraz z początkiem maja komplikacje zniknęły też na obsługiwanej przez Polregio trasie z Piły do Krzyża. Operator sprowadził bowiem do Wielkopolski wagon, który wraz z lokomotywą spalinową stanowi skład zastępczy. Trwa zaś przedłużająca się naprawa jednostki serii SA108 należącej do samorządu regionalnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.