Największą nowością będzie obsługa przystanku Włoszczowa Północ przez składy Pendolino. Od 1 marca 2015 r. Centralną Magistralą Kolejową mają pojechać również nowe pociągi łączące Kielce z Katowicami.
Ruch dalekobieżny
Od 14 grudnia zostanie wprowadzonych wiele zmian w ruchu dalekobieżnym. Na przystanku położonym na Centralnej Magistrali Kolejowej Włoszczowa Północ zatrzymają się pociągi wszystkich kategorii, w tym Ekspres Intercity Premium i Ekspres Intercity. Dotychczas ten punkt odprawy podróżnych był obsługiwany tylko przez pociągi kategorii TLK i Interregio. Mieszkańcy tej miejscowości zyskają (obok szybkich połączeń z Wrocławiem, Katowicami czy Trójmiastem) bezpośrednie połączenie z Olsztynem, stracą natomiast z Raciborzem.
Wraz z nowym rozkładem jazdy zyska stolica regionu, przez którą pojedzie więcej pociągów dalekobieżnych. Generalnie kierunki kursowania składów nie ulegają zmianie. Od 14 grudnia bezpośrednimi pociągami będzie można dojechać dodatkowo do Zielonej Góry, wróci również pociąg do Zakopanego. Nowością jest również dodatkowe połączenie poranne połączenie do Wrocławia (TLK Morcinek, który kursuje od poniedziałku do soboty oprócz świąt).
Oferta dalekobieżna Przewozów Regionalnych ograniczona została do pociągu Interregio Bolko Wrocław – Lublin – Wrocław. Nie będzie już składów przewoźnika łączących Warszawę z Krakowem, które obsługują przystanek Włoszczowa Północ. Natomiast utrzymane zostało połączenie z Warszawą i Wrocławiem (IR Piast).
W ruchu międzywojewódzkim zmiany nastąpią od 1 marca. Pojadą wtedy dwie dodatkowe pary pociągów Regio Kielce - Katowice, które zostały wytrasowane przez Włoszczową i Centralną Magistralę Kolejową. Wprawdzie będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach położonych na trasie przejazdu, mimo to podróż będzie krótsza niż przez Sędziszów i Olkusz. Utrzymane zostały połączenia Regio z miastami położonymi w innych województwach (obok wspomnianych połączeń ze stolicą regionu Śląskiego, pozostają pociągi do/z Częstochowy i Krakowa).
Ruch regionalny
W regionie ruch kolejowy jest prowadzony na ciągach komunikacyjnych: Skarżysko Kamienna – Kielce – Sędziszów – (Kraków/Katowice), Skarżysko Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski oraz Kielce – Włoszczowa – (Częstochowa). Kolejowy ruch regionalny prowadzony jest jedynie na części tras, jednak (jak na polskie warunki) ofertę można uznać za zadowalającą. Od 14 grudnia w dobie będzie kursowało w dobie od 7 par między Kielcami a Włoszczową oraz Skarżyskiem a Ostrowcem do 11 par pociągów z Kielc do Skarżyska Kamiennej.
- W nowym rozkładzie jazdy 2014/15, który zacznie obowiązywać od 14 grudnia, ofertę przewozową na terenie Świętokrzyskiego stanowią głównie pociągi Regio zamówione przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach. Rozkład ten jest kontynuacją założeń zawartej do 2015 r. umowy i nie odbiega znacząco od rozkładu obecnie obowiązującego – informuje Danuta Malarczyk z Działu Handlowego Przewozy Regionalne Oddział Świętokrzyski z siedzibą w Skarżysku Kamiennej.
Jak wyjaśnia rzeczniczka oddziału przewoźnika, niewielkie zmiany w godzinach kursowania pociągów regionalnych wynikają ze skomunikowań z innymi pociągami oraz z powodu prac infrastrukturalnych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe.
Od 1 marca 2015 r. ofertę uzupełnią wspomniane dwie pary pociągów międzywojewódzkich Kielce – Katowice. Między stolicą województwa świętokrzyskiego a Włoszczową będą obsługiwały wszystkie przystanki osobowe.
Jak podkreśla przewoźnik, więcej niż dotychczas połączeń Regio będzie obsługiwanych nowym taborem. Wynika to z realizacji zamówienia przeprowadzonego przez Południową Grupę Zakupową, którą stworzyły samorządy województw: śląskiego i świętokrzyskiego.