Ponad 1,6 mln złotych będzie kosztować studium wykonalności modernizacji linii 405 na odcinku Szczecinek – Słupsk – Ustka, wraz z przebudową układu torowego na stacjach Słupsk i Ustka.
W przetargu na opracowanie dokumentacji przedprojektowej, w tym przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii 405 na odcinku Szczecinek (woj. zachodniopomorskie) – Słupsk – Ustka, wraz z przebudową układu torowego na stacjach Słupsk i Ustka wpłynęło pięć ofert. Najkorzystniejszą, wartą 1,654 mln zł brutto złożyła czeska firma Sudop.
Spółka PKP PLK otrzyma 1,1 mln złotych unijnej dotacji na opracowanie dokumentacji przedprojektowej rewitalizacji. Dofinansowanie te przyznał Zarząd Województwa Pomorskiego. Jak pisał „Głos Pomorza”, spółka starała się o 1,5 mln zł, jednak Zarząd obniżył dofinansowanie do poziomu 75 procent w związku z wysokim kosztem realizacji projektu i zbyt małą grantową pulą.
Studium wykonalności ma zostać opracowane do czerwca 2015 roku, natomiast wykonanie robót projektowych i budowlano-montażowych planowane jest na lata 2016-2022. Koszt inwestycji to około 293 mln zł netto.