Niemiecka kolej Deutsche Bahn przyznała kontrakty o łącznej wartości około 800 mln euro na budowę nowej podziemnej stacji oraz tuneli kolejowych w Stuttgarcie. Inwestycje będą realizowane w ramach wartego kilka miliardów euro projektu Stuttgart 21.
Podziemna stacja kolejowa ma zostać zbudowana przez konsorcjum Züblin. Prace przy budowie tunelu zostały podzielone na dwa duże zadania. Jedno zostanie zrealizowane przez konsorcjum Hochtief, a drugie przez konsorcjum Baresel. Dotychczas rozstrzygnięte kontrakty obejmą mniej więcej połowę przewidzianych prac budowlanych, które mają być wykonane w ramach projektu Stuttgart 21.
Budowa nowej stacji podziemnej i przebudowa układu torowego w Stuttgarcie budzą wśród Niemców kontrowersje. Wiele osób opowiada się za wstrzymaniem realizacji projektu. Zarzuty przeciwników inwestycji to m. in. fakt, że kolej Deutsche Bahn ukrywała rzeczywiste koszty realizacji inwestycji. Już w roku 2009 firma szacowała koszty projektu na ponad 4,5 mld euro, podczas gdy jeden z warunków zawartych w umowie nie dopuszcza przekroczenia takiej kwoty.
W minionym roku w landzie Badenia-Wirtembergia przeprowadzono referendum, w którym Niemcy mogli wypowiedzieć się w sprawie inwestycji. 58,8 proc. mieszkańców landu opowiedziało się za realizacją projektu Stuttgart 21.
Planowany termin zakończenia budowy to 2019 rok.