Partnerzy serwisu:
Tabor

Studium wykonalności metra dla Krakowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
20-11-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Gazeta Wyborcza, 18 listopada 2009

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Studium wykonalności metra dla Krakowa
Plany budowy metra w Krakowie pojawiają się po raz kolejny - poinformowała „Gazeta Wyborcza”. Studium wykonalności dla tej inwestycji, przygotował Stanisław Albricht, który od 1994 roku prowadzi firmę specjalizującą się w przygotowywaniu projektów organizacji ruchu, długofalowych planów rozwoju sieci komunikacyjnych.

Autor opracowania zapytany przez dziennikarza „Gazety Wyborczej” o sens takiej inwestycji w Krakowie, twierdzi że z całą pewnością budowa dwóch tuneli pod Starym Miastem jest realna i opłacalna. Jednocześnie popiera rozbudowę istniejącej sieci tramwajowej, której wykonanie jest o wiele tańsze i realne finansowo. Plany, które przedstawia, są dość znaczną modyfikacją przebiegu tras metra, które zostały opracowane w latach 70-tych ubiegłego stulecia. Ma to związek z tym, że zmienił się kierunek rozwoju miasta i częściowo trasy przemieszczania się mieszkańców. Według opracowania Albrichta, „co czwarta podróż do pracy w Krakowie kończy się w obrębie drugiej obwodnicy. Na trasie Nowa Huta - Rynek może przejeżdżać 12 tys. osób w ciągu godziny. Taka liczba osób wymaga kursowania pociągów metra co cztery minuty i będzie to opłacalne. Jeden pociąg zabierze ok. 800 osób. W przyszłości maksymalna możliwa częstotliwość to jeden pociąg na minutę. Najbardziej popularnym kierunkiem podróży będzie połączenie centrum Nowej Huty ze Starym Miastem. Jednak metro nie powinno przebiegać śladem linii tramwajowej, tylko wkraczać na osiedla, by skracać czas dojścia na stację i obsługiwać jak największą liczbę mieszkańców” - czytamy w „Gazecie Wyborczej”.

Szacunkowy koszt całej inwestycji, przedstawianej przez Stanisława Albrichta, to około 2,5 mld zł. Nie jest to mała kwota, ale z drugiej strony to suma, która leży w zasięgu możliwości miasta. Jak twierdzi autor projektu, „ceny które podaliśmy, odpowiadają najnowszym realizacjom na świecie. Przepełnione gadżetami elektronicznymi i niemal wyzłocone metro w Dubaju kosztowało 400 mln zł za kilometr. Kraków złotych klamek nie potrzebuje, więc za kilometr tunelu wraz z infrastrukturą i budową stacji zapłacimy ok. 300 mln zł”.

 

\

* Fot. Zyxist, commons.wikimedia.org.

Więcej

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Zobacz również:

PLK i Strabag nie wstrzymają ruchu kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Powstanie koncepcja nowego przystanku kolejowego w Krakowie

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Infrastruktura

Co dalej z zabytkowym dworcem Kraków Główny?

Dominik Lebda 30 września 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5